Hjemmelaget Questbar

Lenkene i innlegget er sponset

Jeg elsker Questbars, og kan lett spise litt for mange på rappen. I år kom endelig hovedingrediensen i barene til Norge, og nå har jeg endelig testet den. Det var utrolig enkelt å lage barene, og ikke minst så er det jo veldig gøy å kunne velge smaken helt selv. Det du trenger for å lage en bar er følgende :

30 g fibersirup

30 g proteinpulver, jeg brukte vanilje

25 gram hakket sjokolade, bær, nøtter eller lignende

1-2 ss vann

En klype salt

Bland alt det tørre, mens sirupen varmes opp. Den skal få små bobler i seg, da rører du inn det tørre. Form med hendene til en bar, og sett i kjøleskap i 15 minutter. Jeg lagde to ulike varianter, en med sjokoladebiter og mandler pluss en med gojibær og mandler. Jeg tenkte ikke over at sjokoladebitene ville smelte i den varme sirupen, så her er det greit å blande inn proteinpulver og mandler først. Baren ble kjempegod, men jeg er så utrolig glad i litt crunch og tyggemotstans at jeg heller ville hatt biter. Så det må dere huske på når dere prøver!




Jeg ble faktisk veldig overrasket over hvor likt de faktisk smakte vanlige Questbarer! Den eneste forskjellen var at disse ikke er like stive/harde, men det synes jeg egenlit bare er positivt. Det beste er jo uansett å varme opp Questbarer i mine øyne. Det er jo også stor stas å velge smaker selv, da får jeg det jo akkurat som jeg vil! Enda et pluss er at her tar det litt tid å lage en bar, og da blir det fort vanskelig å spise mange på rappen. Det skjer nemlig ofte her i huset når jeg bestiller flere esker samtidig. Så da får jeg forsette å lage egne i stedet for å kjøpe fremover! Nå skal jeg komme meg avgårde på trening, håper dere har en fin søndag ♥

11 kommentarer
    1. Haha 😂 så kjekt å høre at det ikke er bare meg det har let for å bli for mange barer av gangen 😜
      “Ops der var vist den esken tom” haha
      Så utrolig bra ut dette må jeg prøve! =D
      Hvordan varmer du sirupen? Rett I en panne? Er det lett den brenner seg?

    2. Jeg ser ikke poenget med å varme sirupen? Gjør det aldri når jeg lager barer, og resultatet bli alltid like fantastisk 🙂 Hurra for fibersirup! (trenger (nesten) ikke sjokolade lenger) 🙂

    3. Takk for oppskrift, denne må jeg teste! Jeg liker questbarene veldig godt, men det er jo litt ekstra digg når man har laget dem selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg