Helkroppsøkt ute i det fri

I dag fristet det ikke med en økt innendørs etter jobb. Jeg følte heller for å komme meg ut i den gode høstlufta, det er jo ingenting i veien for å legge treningen utendørs. Det er jo så mange øvelser som kan gjøres med kroppsvekt, som knebøy, utfall, pushups og planke. Hvis man da i tillegg har med seg en strikk, får en plutselig trent flere kroppsdeler også. Jeg bruker forskjellig tyngde på stikkene i forhold til motstand på øvelsene, og ingen kan si at det ikke er tungt å trene med disse strikkene. Jeg synes strake markløft med strikk er en super øvelse, som virkelig kjennes i baksiden av lårene.

Vest fra Röhnisch (-40%) / sko fra Adidas (-44%) / Thermal Top fra 2XU (lenkene i innlegget er sponset)


Ryggen får man også trent godt hvis strikkene festes til et tre, og kjører roing. Hvis du finner en tykk gren kan du også feste strikkene til den og kjøre pullups. Er du skikkelig sterk tar du pullups uten strikk og med kroppsvekt som motstand.

-50% på treningsstrikk i grønn og oransje


Skuldrene får også gjennomgått hvis du tar øvelsen stående skulderpress. Her måtte jeg ned på det letteste strikket for å klare å gjennomføre øvelsen, selv om skuldre er den kroppsdelen jeg er sterkest i.


Gjennomfører du alle disse øvelsene, altså knebøy, utfall, pushups. planke, strake markløft, roing og skulderpress har du virkelig fått trent godt gjennom hele kroppen. Du kan gjerne gjennomføre som en sirkel, og ta 10 x repetisjoner på hver øvelse før du går videre til neste. Jeg kjente det godt i hele kroppen etter jeg var ferdig, derfor passet det perfekt å dra på middag hjem til mamma og pappa etterpå. Så hvis du skulle føle for å ta økta di utendørs en dag håper jeg du fikk litt inspirasjon av dette innlegget. Jeg synes i alle fall det er fantatstisk godt med slike økter innimellom, og ikke minst har vi alle godt av variasjon i treningen. Hvis dere liker å trene utendørs så gjerne del deres beste tips i kommentarfeltet også!

3 kommentarer
    1. Hei Nora!
      Har aldri kommentert før tror jeg, men ville at du skal vite at du virker som en herlig person utifra hva jeg har lest. i tillegg ser du fantastisk ut, skulle virkelig ønske jeg hadde den rumpa forresten!
      Lykke til i svangerskapet og familielivet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg