Økt 2 av 3 & smoothiebowl

 Når jeg for første gang på lenge hadde lyst på smoothie, så ville jeg lage en skikkelig god en. Det ble uten tvil denne, og den smakte fantastisk etter trening. Her har jeg brukt en frossen banan, 200 g bringebær, 20 g vaniljeprotein og 100 gram mager vaniljekesam. Perfekt med påfyll av proteiner og karbohydrater etter en styrkeøkt. Jeg brukte stavmikser for å mose alt sammen, resultatet ble en tykk smoothie som jeg kunne spise med skje. Det er det beste synes jeg!


Den andre økta på progammet mitt er gjennomført, og jeg kommer nok til å kjenne denne i morgen. Jeg måttte titte ned på arket mitt flere ganger for å se om jeg virkelig hadde satt opp 3 x 13 repetisjoner på bulgarsk utfall til meg selv, men det hadde jeg altså. Jeg hater jo egentlig å kjøre mange repetisjoner på den øvelsen fordi den svir sånn, men ingen kjære mor selv om jeg lager program til meg selv! Økta i dag så slik ut:

 Knebøy 4 x 8, 40 kg

Bulgarske utfall 3 x 12, 6 kg

Glutebridge med strikk 3 x 15

Pullthrough 3 x 12, 35 kg

Skråbenk med manualer 3 x 8, 16 kg

Bekkenhev i slynge 3 x 8

Paloffpress med strikk 3 x 10

 Helt til slutt avsluttet vi med en morsom øvelse jeg aldri har prøvd før, nemlig wallballs! Dette er en tung og morsom øvelse som trener hele kroppen. Her skal du gå ned i en dyp knebøy,  gå ekspolsivt opp og kaste ballen på veggen over deg. Det er virktig å huske at det skal gjøres i en sammensatt bevegelse,  slik at den ikke deles opp i knebøy og kast hver for seg. Her kjørte jeg 4 x 10 repetisjoner med en ball som veide seks kilo, og pulsen gikk fort opp!


Nå skal jeg jobbe litt før vi skal til opp til Byåsen for å få nøklene til huset vårt. Jeg gleder meg sånn til å vise Guapo den store hagen han skal få løpe rundt i fremover! Det trengs nå som matmor holder litt langsommere tempo på tur om dagene. Ønsker dere alle en sprek og sporty onsdag!

4 kommentarer
    1. Hei! Dette er kanskje et litt rart spørsmål, men siden du har så god peiling på kosthold og sånt spør jeg deg!:)
      Jeg er anbefalt å spise poteter da jeg er vegetarianer og for å få i meg nok av alle næringsgrupper bør jeg inkludere poteter i kosten, men jeg er ikke noe glad i potet og hører alle sier at speltlomper er mye sunnere. Kan jeg da erstatte potetene med speltlomper? Får jeg de samme næringsstoffene da? 🙂
      Ser at dette ble litt merkelig men jaja:p hadde blitt glad for svar 🙂

    2. Hej!
      Jag heter Emely och jobbar för ett svenskt företag som heter Sofia Moore som säljer bal/bröllops/brudtärneklänningar. Kunde tyvärr inte hitta din mailadress här på bloggen, men om du skulle vara intresserad av samarbete/sponsring så får du gärna höra av dig till min mail!
      Vänligen,
      Emely

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg