Speltlompelasagne og fredagskos

Det er fredag, og da er det på sin plass med noe ekstra godt til middag. Her i huset falt valget på speltlompelasagne i dag, det er så godt!  Jeg klarer faktisk ikke å bli lei, kjæresten som egentlig ikke er så fan av sunnifiseringen min elsker denne også.  For å lage den trenger du følgende ingredienser:

400 g karbonadedeig

Løk

Paprika

En boks hermetiske tomater

2 ss tomatpure

1-2 dl vann

 6 speltlomper

En stor boks cottage cheese

Revet ost

Sett ovnen på 200 grader. Stek karbonaddeig sammen med krydder, jeg brukte hvitløkssalt, oregano, chili og kajennepepper. Tilsett finhakket løk og paprika, og la det steke sammen. Deretter tilsetter du hermetiske tomater, tomatpure og vann. La alt surre sammen i noen minutter, og kjøttsausen er ferdig. Legg lagvis med kjøttsaus, speltlomper og cottage cheese. Topp med ost, og sett inn i ovnen i ca 25 minutter, eller til osten har smeltet. Server men en god salat, og gjerne med hvitløkskesam til.

Så må det selvfølgelig litt ekstra kos til på en fredag, og jeg hadde lyst på litt søtt og litt salt. Av en eller annen grunn fikk jeg utrolig lyst på ostepop, så da ble det nettopp det i kveld! Litt sunt og litt usunt, det går faktisk greit innimellom 🙂 Resten av kvelden skal jeg bare tilbringe med de to favorittguttene mine, perfekt fredag i mine øyne!


3 kommentarer
    1. Så godt det ser ut. Jeg må nok invitere noen på besøk en lørdag og servere dette! Og så må jeg muligens kjøpe vannmelon til lørdagskos i kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg