Peanøtt- og blåbærmuffins

Onsdag er lillelørdag, og i dag hadde jeg lyst på noe søtt og godt. Valget falt på muffins, det slår liksom aldri feil! Jeg elsker kombinasjonen av peanøtter og blåbær, har dere prøvd det før? Det ble det i denne versjonen av sunne muffins, og de ble så gode at jeg har spist tre allerede. Oppskriften jeg bruker til vaniljemuffins ser slik ut:

5 egg

2 ss sukrin

2 ss sukrin gold

5 ss mandelmel

30 g vaniiljeprotein

50 g smør

1 ss fiberfin

2 ts bakepulver

Pisk egg og sukrin godt sammen. Tilsett alle de tørre ingrediensene, før smeltet smør blandes inn til slutt. Nå er grunnoppskriften ferdig, og du kan blande inn akkurat hva du vil for ekstra smak. Jeg har brukt både jordbær og sjokoladebiter med stort hell tidligere, i dag ble det altså blårbær. Vend de inn og fordel i muffinsformer, jeg fikk 14 muffins av denne oppskriften. Sett ovnen på 180 grader i 20 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist.

Lenkene i innlegget er sponset

Nå er det bare glasuren som gjenstår. Her har jeg brukt en boks Philadelphia light pisket sammen med sukrinmelis. Jeg brukte halvparten av denne glasuren, og den andre halvparten ble pisket sammen med en stor ss økologisk penaøttsmør. Denne glasuren synes jeg blir fantastisk godt, men jeg kunne bare lage halvparten av den fordi kjæresten ikke liker (!!!) peanøttsmør. Den førstnevnte er god den også altså, men ikke i nærheten av den med peanøttsmør i mine øyne.



Så ville jeg  bare minne dere på dette supre tilbudet igjen, nemlig at det er bakeuke hos X-life med -25% på alle produkter! 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Blåbær og peanøttsmør er en kombinasjon jeg aldri har prøvd før, men jeg skal absolutt gi den en sjanse 🙂
      Sitter og netthandler baketing hos x-life akkurat nå, må fylle opp til høsten 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg