Sushitorsdag

Med formiddager preget av oppkast og kvalme er det som regel på kveldtid at jeg får i meg skikkelig mat. I dag hadde jeg lyst på noe skikkelig godt, og valget falt på sushi. Det er så godt, og jeg er så glad for at jeg fortsatt kan spise det som gravid! Sushi er sunt, inneholder masse god næring og er faktisk ganske enkelt å lage. Venninna mi er ikke så glad i rå laks, derfor ble mange av laksestrimlene stekt på forhånd denne gangen. Det var veldig godt det også, men jeg synes personlig at rå er aller best!

Når du lager risen er det viktig å starte med risen, denne tar litt tid. Etter risen er ferdigkokt skal det tilsettes sushieddik for å få den klebrigheten som trengs. Denne kan du kjøpe i butikken eller lage hjemme. Om du lager selv kan du bruke 0,5 dl riseddik, 2 ss sukrin og 1 ts salt. Denne blandingen holder til ca 8 dl sushiris. Ingrediensene skal røres godt sammen slik at sukrin og salt har løst seg opp, og tilsettes litt etter litt i den ferdigkokte risen. Deretter er det bare å fylle rullene med akkurat det du har lyst på, her er det egentlig bare fantastien som setter grenser. Masse gode grønnsaker og philadelphiaost er en sikker vinner hos meg, det slår absolutt aldri feil!



Hvis dere har noen gode sushitips så gjerne del de i kommentarfeltet også, jeg elsker nemlig å prøve nye smaker!

10 kommentarer
    1. Sushi med frysetørket jordbær er seriøst det beste jeg vet! Det er noe med den søtsmaken fra jordbær sammen med saltet fra sushien som virkelig gir fest i munnen:)

    2. Sushiene ser fantastiske ut! Liker bloggen din veldig godt, du legger alltid ut så mye interessant:) Gratulerer forresten!

    3. Oi, imponert over utseende på disse altså!
      Favoritter når vi lager selv er asparges eller grønt eple+philadelphia. Og hjemmelagd chilimajones da. Ellers er selvfølgelig mango et must!!

    4. Men det er vel noen typer fisk en skal unngå som gravid, er det ikke? Mener å huske at noen fisker over en viss vekt, samt tunfisk bør unngås…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg