Grillmiddag med sunt og nydelig tilbehør

Grillmat er noe av det aller beste jeg vet. Derfor jeg er så utrolig glad for at solen endelig har bestemt seg for å vise seg frem her i Trondheim også! For meg er laks og kylling to store favoritter på grillen, det går jeg aldri lei av. Er man flink til å variere tilbehøret fra gang til gang får man jo nesten et helt nytt måltid. Denne gangen falt valget på ovnsbakte søtpoteter, en stor salat og hvitløkskesam. Start med søtpotetene – de tar lengst tid. Skyll den og skjær i båter, velg krydder etter ønske og hell gjerne litt olje over. Sett inn i ovnen på 200 grader i ca. 25 minutter, så er de klare til å spises! I mellomtiden kan du lage salaten, og starte med grillingen av kjøttet.



Så ikke dette godt ut kanskje? Helt perfekt i mine øyne i allefall! En annen ting som er helt perfekt for meg er Guapo, og i går var vi innom oppdretteren hans.  Hun tok noen superfine bilder av kjekkasen som jeg bare måtte dele med dere, godgutten har jo blitt så fin! Nesten alt v pels har kommet tilbake, og mye av det skyldes at vi byttet fôret hans. Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor stor forskjell riktig næring kan gjøre, både når det kommer til mennesker og dyr.

Både jeg og Guapo ønsker dere en fortsatt fin mandag, håper dere har hatt en super start på uka!

6 kommentarer
    1. Hei! Hvor kjøper du den BBQ sausen din fra på nett eller butikk? kunne du fortalt hvilken butikk / nettbutikk? Snakker om den Guys award winning BBQ sausen 🙂

    2. Endelig litt sommer så vi får brukt grillen litt 🙂
      Jeg har nå blitt student og har ikke tilgang på verken kjøleskap eller micro, lurer derfor på om du har noen tips til matboksen? 🙂

    3. Endelig litt sommer så vi får brukt grillen litt 🙂
      Jeg har nå blitt student og har ikke tilgang på verken kjøleskap eller micro, lurer derfor på om du har noen tips til matboksen? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg