Proteinrik smoothie med cottage cheese og vannmelon

Mange lurer på om de trenger å inkludere proteinpulver i kostholdet når de trener mye. Dette kommer helt an på den enkelte personen, og hvordan kostholdet ellers ser ut. Jeg for min del bruker svært skjelden proteinpulver, jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg drakk en proteinshake. Det trenger man nemlig ikke hvis en er flink til å spise nok proteiner ellers. I dag lagde jeg en superdeilig smoothie som er full av proteiner, men uten protenpulver. Her har jeg brukt 4 store skiver vannmelon, 400 g jordbær, 1 banan, 300 gram cottage cheese og 2 ss sukrin+. I den mengden cottage cheese er det ca. 40 gram proteiner, da ble det 20 gram i hver av disse deilige smoothiene. Jeg vet det er en del som ikke liker cottage cheese, men i smoothie er det faktisk umulig å kjenne smaken. Andre alternativer til proteiner i smoothie som jeg bruker ofte er ulike kesamvarianter og rå egg, det gjør virkelig susen det også!

Lenkene i innlegget er sponset



I dag har jeg fri fra styrketrening, men har selvføgelig vært ute på tur med Guapo. Hverdagsaktivitiet er undervurdet, og jeg liker å legge inn noen enkle styrkeøvelser på slutten av en gåtur. Muskulaturen er jo allerede varm, så da kan jeg like gjerne få opp pulsen litt på slutten av turen! Pushups, planke, burpees, knebøy, utfall og mountain climbers er eksempler på øvelser hvor du bare trenger din egen kropp, her er det bare fantasien som setter begrensingene. I dag ble det flere runder med vandreplanke på meg, og den svir virkelig i magemusklene! Begynn i pushups-posisjon, og senk en og en albue ned til bakken slik at du blir stående i planken. Her kan du gjerne holde noen sekunder, før du går opp til utgangsposisjon igjen. Prøv å ha 10-12 repetisjoner på hvert sett, så skal du kjenne at det begynner å svi!

Fresh tights fra Adidas til bare 399 her  / Joggesko fra Adidas her


Nå skal jeg faktisk snart komme meg i seng, for å lade opp batteriene til en ukens siste arbeidsdag! 

6 kommentarer
    1. Proteinsmoothie er så deilig! Tidligere i sommer lagde jeg mye av dette, men jeg putter (dessverre) proteinpulver i blandingen. Jeg må helt klart bli flinkere til å tilføre kroppen nok proteiner gjennom kostholdet, for som du sier behøver det ikke å være nødvendig med ekstra tilskudd 🙂
      Takk for oppskriften, forresten! Den må jeg absolutt prøve 😀

    2. Hei. Har lest bloggen din lenge. Bare lurte på en ting, du har jo vært uten styrke over lengre perioder. Hvordan påvirket dette kroppen din? Utenom å bli svakere i styrkeøvelsene (naturligvis). Gikk du opp/ned i vekt? Var det lettere å løpe uten like mye muskler osv? Kan du skrive et innlegg om dette? Du ser utrolig bra ut, og fremmer et bra ideal når det kommer til kropp;) stå på!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg