Endelig tilbake igjen!

I dag hadde jeg den første skikkelig styrkeøkta mi på nesten seks måneder, og det føltes helt fantastisk! Det vil si, det føltes ikke fantastisk der og da, men det føles helt supert akkurat nå. Ingen smerter, bortsett fra muskler som ble fort støle av uvante øvelser. Etter bare denne økta har jeg fått mye større sympati for PT-kundene mine, og alle som begynner å trene styrke for første gang. Det gjør jo faktisk vondt! Men jeg vet at det ikke kommer til å ta så alt for lang tid før kroppen blir vant til treningen igjen, og jeg skal nyte hele prosessen fremover. Jeg har begynt ekstremt rolig, og detvikgste for megakkurat nå er å gjøre øvelser jeg faktisk klarer å gjøre. Teknikk og fokus blir det aller viktigste fremover, og dagens økt så slik ut:

Knebøy 3 x 8, 20 kg

Strake markløft 3 x 10, 20kg

Kroppsroing i slynge 3 x 10

Pushups i slynge 3 x 10

Rygghev med kroppsvekt 3 x 10

Planken 3 x 30 sekunder

Før selve økta har jeg fokus på oppvarming og mobilitetsøvelser, slik at kroppen er klar for det som kommer. Selv om vektene er lette var dette en mer enn tung nok økt for meg i dag!

Topp fra Casall (-30%) / Tights fra Craft (sponsede lenker)


Etter en treningsøkt må man selvsagt ha påfyll av mat, og jeg vet ikke av noe mer passende enn mandagstaco! Det ble ikke taco i helgen, så da ble det enkelt å bestemme menyen nå i kveld! Humøret er på topp, det kjennes virkelig godt å endelig være tilbake. Planen nå er å trene styrke tre ganger i uken i begynnelsen, og se hvordan kroppen responderer. Så er det bare å stå på, for å nå nye høyder!

5 kommentarer
    1. Skjønner godt at det er deilig å være tilbake i styrkeavdelingen etter et halvt års ufrivillig pause!! Gleder meg til å lese mer om styrketrening på bloggen din igjen 🙂

    2. SÅ utrolig flink! Kan tenke meg at det var deilig å få løfta litt igjen, selv om du starter lett. Viktig det!:)

    3. Så deilig å komme igang igjen for deg, men ta det veldig pent så det ikke kommer tilbake. Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg