Frokostfavoritt & midnattssol

En stor frokostfavoritt hos meg er havrebrød, det blir jeg aldri lei av!  Samtidlig som det metter lenge og er supersunt er det utrolig enkelt å lage. Vanligvis lager jeg brødene alltid i ovnen som jeg har gjort her, men stekeovn har vi ikke i bobilen. Likevel fikk jeg til å lage favoritten, jeg brukte bare et toastjern i stedet! Det du trenger er 5 dl havregryn, 2 egg og 2 dl melk. Tilsett gjerne også litt krydder for ekstra smak, jeg brukte sukrin, kanel og en klype salt. Bland godt sammen i en bolle og tilsett røra i toastjernet. Jeg fikk tre store havrebrød av denne oppskriften, perfekt med masse godt pålegg på! Toastjernet som ligger i bobilen er fra kjæresten var liten, hvis dere ser nøye etter ser dere at det er en dinosaur på brødene 🙂 



Gårsdagen var feriens lateste dag så langt, men det var så fint vær at alt vi hadde lyst til var å sole oss og bade. Vi gikk likevel en kveldstur langs stranda, midnattsola er jo så vakker! Jeg skjønner veldig godt at turister kommer langveisfra for å se dette synet, så fint er det ♥

Etter sikkert 1000 forsøk på å slå hjul samtidig som jeg fikk solen mellom beina gikk det sånn halvveis til slutt! Jeg brukte så lang tid på å få det til at vi faktisk var de eneste som var igjen på stranden, haha. Nå skal vi gjøre opp for gårsdagens latskap, en ny fjelltur venter før vi skal ta ei økt med kettlebells i kveldinga. Ønsker dere alle en sprek og super tirsdag!

4 kommentarer
    1. Havrebrød er supergodt, spesielt til frokost! Det ser herlig ut med en nordnorsk ferietur, og utsikten er virkelig noe for seg selv der oppe. Koselig å følge med dere på ferien, nyt den!

    2. Namman, så søte havrebrød! Tusen takk for oppskriften, den må jeg prøve 🙂 Ellers høres det ut som dere har det tipp topp! Kos dere msse videre, Nora 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg