Løpefavoritter og motivasjonstips

I dag løsnet det med formen, og jeg kom meg endelig ut på en liten løpetur! Det ble bare seks kilometer, men alt er bedre enn ingenting. Selv om jeg har blitt kjempeglad i å løpe er det ikke sånn jeg er sprekkfull av motivasjon hver eneste gang jeg skal løpe jeg heller. Noen ganger er dørstokkmila litt lenger enn andre, men jeg her et par tips som gjør det litt lettere å komme seg ut døra. Det første er å ha god musikk på ørene, det gjør det så uendelig mye lettere! Jeg klarer faktisk ikke å løpe uten musikk, å høre på min egen pusting og pesing er faktisk helt uaktuelt. Her er mine favoritter å løpe til akkurat nå:

De tre siste er ganske heftige, og passer helt fantastisk til intervalldrag, eller når jeg trenger å gi litt ekstra. I den siste motbakken før mål er er dette dangr jeg setter på gang etter gang. Men det nytter ikke å ha god musikk hvis du ikke klarer å komme deg ut døra. De dagene jeg har litt vondt i viljen pleier jeg å si til meg selv at det holder å løpe 10 minutter, så kan jeg snu og løpe hjem igjen. 20 minutter er tross alt bedre enn ingenting sier jeg til meg selv. Men når jeg først har kommet meg ut, fått på løpeskoene, kjenner vindene i ansiktet og låtene over på ørene – da blir det aldri til at jeg snur etter 10 minutter. Kanskje løper jeg 30, 40 eller 50 minutter før jeg løper hjem igjen, for når jeg først har kommet i gang med løpinga er det så mye lettere! Et siste tips er å ha en løpepartner, det gjør også turen mye bedre synes jeg. Løpepartneren min i dag hadde fire bein, det er vel så bra som en løpepartner med to bein!


Gjerne del deres beste treningslåter & motivasjonstips i kommentarfeltet under dere også 🙂

7 kommentarer
    1. Jeg haører på all musikk som har fart i seg, gjerne litt sommer mix nå som sommeren liksom skal være her;) Jeg er ikke noen løpe person, men reiser til EVO for å trene der. Og da har jeg min søster som pusher meg og motiverer meg:) Men går gjerne lange turer med hunden min:)

    2. Bruker soundcloud til musikk, der er det nemlig mulig å høre på remixer av alt mulig- og de er det ofte litt mer både fart og beat i!:)
      MEN! Jeg lurer fremdeles på hvilken størrelse du har i better bodies løftebeltene dine?

    3. Hvordan går det med ryggen din? Er du på bedringens vei og snart tilbake på styrkerommet for fullt? 🙂
      Ha en god sommer:)

    4. Jeg liker låter som får meg i godt humør og får beina til å gå litt av seg selv 🙂 Noen av låtene på løpelisten min er:
      Sven Kuhlmann – Don’t Go Away (pulsdriver edit)
      Jus Jack – Stars ( Orginal Mix)
      ItaloBrothers – Up’N Away (Video Edit)
      Mike Candys – Miracles (Radio Edit)
      Greg Cerrone Coco LaRoo – Rise Together (Radio Edit)
      Dimitri Vangelis & Wyman – Payback
      Deorro – Five Hours
      Gabrielle – Mellom skyene
      Kongsted – Chuck Norris (Orginal Mix)
      Hardwell, MAKJ – Countdown(Orginal Mix)
      🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg