Speltpizza med kylling og serranoskinke

Denne pizzaen ble så utrolig god, og var gårsdagens middag. Heldigvis ble det igjen rester til i dag, så det var ikke tvil om hva jeg skulle ha til lunsj! For så sunn som denne pizzaen er kan den fint spises hele uken! Oppskriften på bunnen ser slik ut:

5 dl havregryn

5 dl speltmel

3 egg 

2-3 dl vann

1 ts salt 

1 ts bakepulver

Bland alle ingrediensene godt sammen, og fordel utover en bakepapirkledd stekeplate. Stek midt i ovnen på 220 grader i 20 minutter, før du tar den ut og lar den avkjøle seg litt før du legger på fyllet. Jeg stekte omtrent 500 gram kyllingfilet i panna sammen med salt, pepper og noen pressede hvitløksfedd. Når kyllingen er ferdigstekt tilsetter du en boks hermetiske tomater, og lar det putre litt sammen. Grønnsaker velger du selv ut i fra hva som er dine favoritter, jeg brukte paprika, fersk sopp, cherrytomat, løk og mais. Fordel alt over pizzabunnen, topp med ost og sett inn i ovnen igjen på samme temperatur.

Når osten er smeltet etter 15-20 minutter,  er pizzaen klar til servering! Jeg serverer alltid med hvitløkskesam, som består av en kinesisk hvitløk, en ts salt, en ts sukrin og 1 ts olje. Rør det godt sammen, og nyt! Enda bedre blir det med en iskald boks Pepsi Max i mine øyne, da kan man ikke spørre om noe mer! 


6 kommentarer
    1. Hei!
      http://WWW.BLACCSHOP.COM er en ny og trendy nettbutikk med stort utvalg av klær, tilbehør og interør. Dette er en nettbutikk for alle, ikke minst fri-frakt uansett hva du velger å kjøpe! Akkurat nå har vi 70% rabatt på alt av klær før de nye varene kommer, første mann til mølla!!
      Ha en fantastisk dag,
      TEAM BLACCSHOP

    2. Så deilig! Jeg er (litt for) stor fan av pizza, men heldigvis har jeg funnet flere gode oppskrifter på sunnere typer. Tusen takk for at du deler denne oppskriften, den må jeg prøve en gang 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld, Nora!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg