Mandagschallenge

Det er mandag, det er skinnende sol og helt perfekt forhold for å trene utendørs i! Derfor tenkte jeg at det var på sin plass med en aldri så liten mandagschallenge som dere kan bryne dere på! Dette er ei kort, men intensiv økt og jeg kan garantere høy puls! Start gjerne med å løp litt først, sånn at kroppen er god og varm før det er tid for å sette i gang! Start med 30 vanlige knebøy, før du utfører 30 utfall. Her tar du først 15 på høyre, før du tar 15 på venstre.




Deretter venter 30 pushups, før du skal stå 30 sekunder i vanlig planke, og 30 sekunder sideplanke på hver av sidene.

Så kommer den beste delen, nemlig 30 knebøy med hopp etterfulgt av 30 utfall med hopp. Kjenner du ikke melkesyre etter denne kombinasjonen er du enten umenneskelig, ellers har du muligens juksa litt! Neida, men da har du i allefall høyere toleranse enn meg for denne typen trening.

Men ikke nok med det , for å avslutte det hele er selvfølgelig favorittøvelse nummer en med den også. Avslutt med 30 burpees, og du kan ta deg en velfortjent pust i bakken! Økta ser altså slik ut:

30 knebøy

30 utfall

30 pushups

30 sekunder planke

2 x 30 sekunder sideplanke

30 knebøy med hopp

30 hoppende utfall

30 burpees

Gjerne kjør den som en intervall, og ta litt pause etter første gjennomføring før du gjentar det hele på nytt. Super og enkelt økt du kan gjennomføre hvor som helst! Og om du prøver den, så gjerne post tiden din i kommentarfeltet  så skal jeg se om jeg slår dere!

9 kommentarer
    1. En slik treningsboost trenger jeg! Tar utfordringen når jeg er ferdig med siste eksamen i morgen, woho!
      PS. Når trekker du vinneren av 2XU-give away?

    2. Jeg misunner dere det nydelige været.
      Jeg blir nok å teste økten når jeg har ferie(ne) mine, og når jeg forhåpentligvis gjøre den i hagen til mamma.

    3. Den økta høres absolutt ikke ut som barnemat! Jeg har ikke testet den enda, men jeg kan skrive tiden hvis jeg rekker å prøve den i morgen. Takk for at du deler den med oss og ha en fortsatt fin kveld 🙂

    4. Min tid 16min 15 sek. (Litt juks.. På burpees hoppet jeg ikke på toppen)
      Men fy f… Er jammen svett💪🏼😄👌🏼👌🏼😂

    5. Takk for herlig inspirasjon til tirsdagsøkten min! Her gjennomførte jeg 5km jogg i godt tempo og avsluttet med denne! Brukte totalt 9:12👍 Absolutt mulighet for forbedring men til å være første gangen jeg prøver ut en slik type treningsmetode (gjennomføre på tid) sier jeg meg strålende fornøyd! 😊😊
      Fortsett å dele slike morsomme, effektive økter! Perfekt å bla i når treningsmotivasjonen mangler…👌

    6. Dette er mye tyngre enn kan man tenker. Ligger utslitt på gulvet nå!
      Fikk kjørt meg godt der. Brukte 9:28. Men vet eg kan klare det fortete. Dette skal jeg defentivit prøve meg på igjen. Super effektiv og kort trening når man ikke har tid å dra på treningssenteret. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg