Sunnere kokoskake

I går drakk jeg alkohol for første gang i år, og jeg er ikke i toppform i dag. Likevel har jeg lovt å bake en sunn kake til ei venninne i dag, og jeg er så utfattelig glad for at jeg hadde kakemixen til Funksjonell Mat i skapet. Denne kaken lager seg selv, noe jeg absolutt satte pris på i dag. Du kan bruke den til å lage gulrotkake, banankake, eplekake, bringebærkake eller akkurat det du har lyst på. Denne gangen laget jeg kokoskake, og det du trenger er følgende:

1 kakemix 

400 ml kokosmelk

3 egg

2 ts kanel

Bland alle ingrediensene godt sammen, og fordel i en smurt springform. Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 35 minutter. Ta den ut og la kaken avkjøle seg før du legger på glasuren. Den er laget av en halv most banan, en boks Philadelphia light og sukrinmelis. Alle de ingrediensene piskes sammen, tilsett sukrinmelis til du får riktig konsistens.

Lenkene i innlegget er sponset



Jeg er som nevnt ikke i verdens beste form i dag, og jeg er 100% sikker på at det ikke blir noen trening i dag. Har det ikke vært for at jeg må gå tur med Guapo tror jeg at det hadde blitt svært lite aktivitet i hele dag. I stedet for å trene har jeg shoppa litt på nettet, det gjør alltid humøret (og forhåpentligvis formen) bedre! 

Singlett fra Adidas / Tights fra Under Armour / T-skjorte fra Under Armour / Tights fra Under Armour / T-skjorte fra Under Armour / Tights fra Adidas / Sports-BH fra Reebok / kompresjonstights fra Skins

Nå skal jeg shoppe litt videre også, jeg er nemlig på utkikk etter nytt kamera. Hvis noen av dere har tips til et som er verdt å kikke på så er det bare å rope ut i kommentarfeltet!

8 kommentarer
    1. Jeg elsker kokos, så denne kaken må bakes en dag!
      Nettshopping hjelper alltid på humøret, jeg kan sitte i evigheter og planlegge fremtidige kjøp på dager hvor formen ikke er på topp – det er digg! Og så får man skikkelig motivasjonsboost når det dumper ned freshe treningsklær i postkassa. Jeg har forresten Canon EOS 450D som jeg er veldig fornøyd med. Det er riktig nok noen år siden det ble kjøpt, så det finnes sikkert nyere (og bedre) modeller. Uansett anbefaler jeg det merket, og siden jeg har to forskjellige linser er det ypperlig til både portettbilder, landskap og slikt som krever mye zoom. Håper formen stiger utover dagen, god bedring!

    2. Nam, elsker kokos!! Jeg har et spørsmål – når du lager kaker til andre/til selskap så skjærer du ofte et stykke av kaken for å ta bilde, men blir de som skal få kaken veldig glade for at det mangler et stykke/kaken allerede er skjært i?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg