Denne intervallen må du prøve

En sen oppdatering er bedre enn ingen – jeg kom nemlig nettopp hjem fra dagens løpeøkt. For de av dere som trenger litt inspirasjon til intervaller, så er denne faktisk supergøy! Det kommer fra ei jente som egentlig ikke liker intervaller så godt, men jeg gjennomfører de fordi jeg “må.” I denne intervallen er det så mye som skjer, at jeg rekker nesten ikke å tenke på hvor lang tid jeg har igjen på mølla. Start med å varme opp først, slik at du er god og varm. Deretter justerer du stigningen til 12% og hastigheten til 6,5. Her går du i tre minutter, før du setter beina på siden av møllen i 30 sekunder. I løpet av det halve minuttet skal du justere stigningen ned til 2%, og hastigheten opp til 15. Løp i ett minutt på denne hastigheten før du igjen setter beina på siden av møllen i 30 sekunder. Dette er ett drag, og du skal gjennomføre 6-8 slike. Det er altså 30 sekunders pause mellom rask gange i motbakke og sprint gjennom hele intervallen. Er du veldig godt trent kan du gjøre den litt tyngre ved å justere hastighet/stigning, og motsatt hvis du ikke har den beste kondisjonen. Jeg ble iallefall dødssliten av 8 slike drag!

Siden det ble så sent, og jeg var dødssulten ble det et enkelt alternativ da vi kom hjem. Masse frukt sammen med vaniljekesam, nøtter og litt sjokoladeprotein på toppen. Helt perfekt avslutning på kvelden! Frukt er virkelig noe av det beste jeg vet, og jeg digger at det bugner av det i butikken om dagen. Det minner meg sånn om sommer, selv om været ute ikke minner om det samme. Da er det godt å kunne kose seg inne på en tirsdagskveld!


5 kommentarer
    1. Hva syns du om Gerilja intervaller? Har nylig begynt med de, og syns det er supergøy 🙂 Har det noe effekt på vekttap i forskjell til andre intervaller?

    2. Hørtes ut som en morsom intervall. Den skal absolutt prøves! Jeg liker faktisk intervaller i motsetning til langkjøring, det er jo så langtekkelig :p
      Går hardt på frukt og bærinntaket her også om dagen! Utvalget i grøntdisken er noe av det beste med denne årstiden! 😀

    3. Hei!
      Denne forstod jeg ikke helt haha.. Er det 60 sek løp på 15 i hastighet og 2 % stigning, med 30 sek pause ca 8 ganger? Hvor kom rask gange i motbakke inn i intervallen?
      Følte meg litt dum nå haha..
      Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg