Vil du bli personlig trener i sommer?

Kombinert med sol og varme kan du faktisk få en helt ny utdannelse i sommer! Akademiet for personlig trening tilbyr nemlig intensivkurs i sommer, hvor du kan bli sertifisert personlig trener på en måned. Noen er kanskje skeptiske til en så kort utdannelse, men som med alt annet handler det om kvalitet over kvantitet. Dette er faktisk akkurat den samme utdannelsen som jeg har tatt, den er bare komprimert til en måned. Det betyr mange timer med skole hver dag, men det betyr også ekstremt mye lærdom, kunnskap og glede. Jeg hadde faktisk ikke tenkt å jobbe som Personlig Trener i utgangspunktet da jeg tok utdannelsen, jeg tok den aller mest for min egen del. For at jeg skulle kunne mer, vite bedre hvordan jeg kan forbedre meg og nå de målene jeg setter meg. Men etterhvert som studieukene gikk forsto jeg hvor mye som faktisk lå i dette, og jeg måtte bare begynne å jobbe som det. Om du har en PT-spire i magen, og du føler at du ikke har tid/det passer ikke akkurat nå så er intensivkurs et helt fantastisk alternativ! De gjennomføres i Oslo og i Dubai, mer info og kursskjema finner dere ved å klikke på linkene. Oppstart i Oslo er 19.06, og Dubai 01.07. Jeg har fortsatt rabattkoder til alle PT-utdanningene hos AFPT, så om du skulle trenge en slik kode er det bare å sende en epost til [email protected]

I samarbeid med AFPT

Du kan selvfølgelig også velge å gjennomføre studiet nettbasert, eller standardkurs i seks måneder slik jeg gjorde. De to sistnevnte gir også 30 studiepoeng! Over sommeren begynner nye kurs i Oslo, Fredrikstad, Kristiansand, Stavnger og Bergen – og senere utover året vil det startes opp flere i andre byer. For min del skulle jeg gjerne tatt utdannelsen i Dubai, det var jo så fantastisk fint der! Så hjelper det selvsagt at noen av foreleserne er Ingerindubai og mannen hennes. Er det noe AFPT er fantastisk gode på så er det forelsere, Børge Fagerli, Tomas Fjeldberg, Martin Norum og Tommy Lande. Jeg er så ekstremt glad for at jeg valgte AFPT, det har gitt meg så mange muligheter! I land hvor befolkningen stadig bli mer overvektige er det ingen tvil om at det er behov for personlige trenere. Likevel er det lurt å ha i bakhodet at mange arbeidsgivere legger mye vekt på hvor utdannelsen din kommer fra. Du vet at du stiller sterkt når du kan levere et sertifikat fra nettopp AFPT.

 

Har du lyst å stå med en slik i hånda du også? I såfall vet du hva du skal gjøre! 

13 kommentarer
    1. Jeg har aldri trent styrke på et treningssenter. Kun lett styrketrening med egen kroppsvekt hjemme. Kan man allikevel melde seg på dette pt-studiet?

    2. Vil det da også si at denne utdannelsen du og mange andre har tatt egentlig bare er et “kurs” men man har bare drøyet det utover flere uker??? For pensum etc er vel det samme?? 🙂
      Bare lurer…. 🙂

    3. Hanne: pensum er det samme ja 🙂 så det vil si at det blir en helt sinnsyk jobb for de som skal ta det på fire uker. Kurset jeg tok gir jo 30 studiepoeng, altså et helt semester. Altså krever det en del av de som skal ts dette kurset, men det er jo så gøy at det er lett å legge ned en ekstra innsats!

    4. 30 studiepoeng er ikke mye. Vil si dette er kurs. Å ta sykepleierutdanning feks er en utdanning. Å Være pt er ikke akkurat en jobb som man kan være stolt av.

    5. Anonym: Jeg er faktisk ekstremt stolt av å være PT 🙂 Minst like mye stolt av den som bachelorgraden min i økonomi. Å være PT gir meg muligheten til å bidra enormt mye til menneskers liv, så akkurat der tar du helt feil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg