Teknikkanalyse & motivasjon

I samarbeid med Löplabbet

Det er vel ingen hemmelighet at det er styrketrening som er mitt hovedfelt, men på grunn av ryggen er det fortsatt ikke aktuelt for min del. Løpingen går det derimot bedre og bedre med, spesielt nå som jeg har fått en grundig gjennomgang av løpeteknikken min på Löplabbet. Jeg var der før jeg dro på ferie, og gjennomførte en utrolig bra test av akkurat min løpeteknikk. Jeg løp på en tredemølle med to 3D-kameraer som filmet absolutt alle bevegelsene mine. Etterpå blir løpingen min analysert via et system som heter Motion Metrix som gir meg en score basert på ni ulike parametre. Löplabbet er faktisk de eneste som kan tilby denne typen analyse i Norge. Her var det masse ting jeg ALDRI har tenkt på, som kontakttid i bakken, steglengde, stegfrekvens, overkroppens plassering over hoften og hvor mye bremsekrefter som spiller inn når jeg løper. Tidligere har jeg ikke tenkt over hvordan jeg løper i det hele tatt, jeg bare løp jeg! Nå har jeg fått mye, mye mer å jobbe med i forhold til hvordan jeg kan bli en bedre løper. Under ser dere min testscore, som definitivt kan bli bedre – noe jeg også vet den vil bli!

Jeg vet ikke om bildet sier dere så mye, men etter grundig gjennomgang fra Henrik Nordtug på Löplabbet har jeg iallefall full kontroll på hva jeg skal jobbe med. Som dere ser scorer jeg ganske dårlig på f.eks forward lean, som betyr at jeg gjerne bør være litt mer foroverlent når jeg løper. På samme måte som jeg ofte har skrevet at det er verdt å investere i personlig trener for å lære seg styrketrening, vil jeg definitivt si at det er verdt å ta en slik teknikkanalyse. Du kan booke en slik analyse og lese mer om selve testen her. I Trondheim kan det gjøres på Lade, og det kan også gjennomføres i Oslo og Bergen. Det å få eksperthjelp har så mye å si, og jeg vet dette kommer til å hjelpe meg veldig både mot satsningen mot Toughest og Trondheim Triatlon.

Nå er jeg enda mer motivert for løpinga, og jobber med teknikken på hver eneste løpetur her i Mallorca. Har du lyst til å lære deg å løpe mer økonomisk, vite hva du bør jobbe med, om du har over/underpronasjon eller rett og slett bare lyst til å forbedre løpsteknikken din vil jeg absolutt deg å ta turen innom Löplabbet! Nå skal vi faktisk snart komme oss i seng, i morgen skal vi nemlig stå opp tidlig for å løpe!

8 kommentarer
    1. Hei!
      BLACCSHOP.COM er en ny og trendy nettbutikk med stort utvalg av klær, tilbehør og interør. Dette er en nettbutikk for alle! Følg oss også på instagram; @BLACCSHOP for konkurranser, nyheter og annet morro!
      Ha en fantastisk dag,
      TEAM BLACCSHOP

    2. Aldri tenkt over at man kan få denne slags tips for løping! Man tenker jo som du sier at man “bare løper”, men det er visst mye mer ved det 🙂
      Jeg ville egentlig ønske meg et innlegg om Guapo, og din bakgrunn for valg av akkurat den rasen? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg