Muffins, kaker & bunad



Hei dere, og gratulerer med dagen som var i går! Min dag fløy forbi uten at jeg rakk å oppdatere, så da kommer det heller nå. Jeg bakte sunne muffins til den store dagen, og de ble veldig gode! Friske og med deilig hint av pasjonsfrukt, oppskriften ser slik ut:

5 egg

2 ss sukrin

2 ss sukrin gold

1 boks kesam pasjonsfrukt

50 g smør

30 g vaniljeprotein

1 ss fiberfin

5 ss mandelmel

2 ts bakepulver

Pisk egg og sukrin til eggedosis. Bland deretter inn kesamen, og alle de tørre ingrediensene. Smelt smøret, og rør det inn til slutt. Fordel i muffinsformer og stek midt i ovnen på 180 grader i ca 20 minutter. Jeg fikk 7 enorme muffins, bruker du små former vil du nok få det dobbelte.

Lenkene i innlegget er sponset

Glasuren på toppen er Philadelphia light pisket sammen med sukrinmelis og vaniljepulver. Føl deg litt i forhold til rett konsistens og smak. Disse var supergode, og jeg er glad for at jeg har igjen et par i kjøleskapet! Jeg serverte også små ostekaker, av den sunnere varianten. Her brukte jeg ferdigmiksen fra funksjonell mat, og ingen av gjestene kunne tippe at den var sukkerfri. Den er så god!


Man kan jo ikke bare spise sukkerfrie ting når det først er 17 mai heller, og mamma kom med en stor pavlovakake. Det er så godt, og hører liksom med på 17 mai! En annen ting som hører med er bunad, det er så fantastisk fint. Noe av det fineste jeg vet er menn i bunad, og det var det jo fullt av i går. Hipp hurra for at flere og flere har begynt å bruke det 🙂 Guapo var den eneste i vår familie uten bunad på i går, men han så godt fornøyd ut med sløyfene sine likevel.

Full av energi etter gårsdagen skal jeg være flink til å jobbe i hele dag, i morgen reiser jeg nemlig til Mallorca!

6 kommentarer
    1. De muffinsene så veldig gode ut, nam! Skal helt klart bake dem når jeg tar en pause fra eksamenslesingen 😉 Herlig bilde av dere tre! God tur til Mallorca 🙂

    2. Hei Nora! Nam nam, så veldig gode ut 🙂 Må prøves!
      Ååå, heldig som reiser til Mallorca. Hvem reiser du med og hvor lenge blir du borte? 🙂 Masse god tur!

    3. Hei Nora!
      Ser ut som du har kost deg på nasjonaldagen =) Vil bare gjøre deg oppmerksom på at det er ikke en bunad du har, men en nasjonal kystdrakt! (har samme selv og vil ikke si meg enig i at det går under bunad!) Synes Kystdrakten er utrolig fine og liker dem bedre enn jeg liker bunader! (ikke missforstå meg, de er fine de også!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg