Fremskritt & funksjonell trening

Hver eneste dag gjør jeg små fremskritt, og det er så gøy! Jeg trener fortsatt kun med kroppsvekt, men jeg klarer å utfordre meg selv likevel. Det blir mye funksjonell trening, for at kroppen skal fungere best mulig i hverdagen. Nedenfor ser dere en variante av pushups som krever mye mer stablilitet enn vanlige pushups. Veldig gøy å prøve nye ting og kjenne at kroppen mestrer det!

Innlegget inneholder reklamelenker


Tightsen jeg har på meg har blitt min all time favoritt av absolutt alle treningstightsene jeg eier. Jeg likte jo den vanlige kompresjonstightsen til 2XU veldig godt, men savnet litt høyde i livet. Det har denne, samtidlig som den har alle de gode egenskapene fra den tidligere modellen. Gradert kompresjon, perfekt passform og refleks gjør den til den ultimate treningstightsen i mine øyne. Jeg har den allerede i sort, blå og lilla, så tror jeg faktisk jeg er nødt til å bestille en i rosa også. Du kan se nærmere på tightsen HER. Treningsgenseren jeg har på har anatomisk utformede ventilasjonsområder for gir god pustevne og ventilasjon der man trenger det mest under trening. Den finner dere i flere farger HER. Det er så viktig for meg med kvalitet på trening, både når det kommer til klærne jeg har på og selve økta i seg selv.


Jeg vet at mange ønsker seg å klare Pistol squats, eller ettbeins knebøy som det heter på norsk. En måte å jobbe seg opp til å klare det er å prøve den i slynge først, som dere ser på bildene over. Det er faktisk tyngre enn det ser ut som! Bulgarske utfall kan også kjøres i slynge, et fint alternativ for meg som bare bruker kroppsvekt. Denne varianten setter også mye mer krav til stablisering – bare prøv så får dere se selv!


Helt til slutt tok jeg med noen runder hvor jeg lekte apekatt, monkey bar er det lenge siden jeg har prøvd! Jeg SKAL være med på Toughest i september, og forhåpentligvis rekker jeg et par hinderløp før den tid også. Vi ble jo beste jentelag i fjor, og vi kan ikke sikte lavere i år heller. Skal noen av dere delta på hinderløp i år?

17 kommentarer
    1. hei! Vi skal også på toughest! Det blir veldig moro! Lang vei til ditt nivå, men det blir veldig moro å få gjennomført et slikt løp! Og drt ser veldig moro ut!

    2. Jeg, kjæresten og flere andre har meldt oss på som lag til Toughest også! Ble kjent med konseptet gjennom deg i fjor og fikk skikkelig lyst å prøve! Gleder meg helt rått til september!

    3. Så bra at du opplever fremskritt hver dag, ingenting er bedre enn det 🙂 Pistolsquat har jeg aldri prøvd før, men etter et kjapt søk på nettet er dette noe jeg har lyst til å prøve. Lykke til på Toughest i år! Jeg skal muligens melde meg på som individuell, men er litt usikker enda. Kondisjonen er ikke på topp og jeg hater å komme på sisteplass, så jeg får tenke litt til før jeg bestemmer meg! Hehe 🙂
      Ha en fortsatt fin mandag!

    4. Saa hyggelig a hoere at du opplever fremskritt! Du er virkelig til stor inspirasjon, takk for all motivasjonen du gir. Kunne du forresten skrevet et innlegg om hvordan du legger opp treningen frem til Toughest? Jeg har lekt litt med tanken om aa melde meg paa, men jeg er litt usikker med tanke paa kondisjonen for pr. dags dato er den ganske saa daarlig) saa hadde vaert supert med noen tips. Ha en fin dag videre 🙂

    5. Har veldig lyst å prve den nye 2XU tightsen. Men skulle ønske de hadde den i rødt! Får vente og håpe de kommer ut med en om ikke så altfor lenge 🙂

    6. Så gøy at du merker fremskritt!!:) det er gøy!
      Jeg har meldt meg på Toughest i September. Første gang:) hvordan er det du forbereder deg på mest mulig måte? Noen spesielle øvelser du fokuserer mer på?
      Fortsatt fin uke ønskes til deg:)

    7. Hei! Jeg har et spørsmål til deg som jeg tenkte du kunne litt om.. Jeg har lenge slitt med vondt i kneet, og klarer verken å stå på kne eller og bøye det ordentlig. Derfor er knebøy og andre sånne type øvelser ganske vanskelig for meg å utføre. Har du noen tips til rumpeøvelser hvor man ikke er nødt til å bøye så mye i knærne? Skjønner at dette kan være vanskelig og komme på, haha.. Håper på svar! :):)

    8. Anonym: Pull through er kjempefin å prøve , samme med kable kicks 🙂 Hvis du får det til ifht til kneet bør du også prøve glutebridge og hipthrust, evt ettbeins varianter av øvelsen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg