Sunnere ostekake på 1-2-3

Nå har jeg endelig testet ostekaken fra Funksjonell Mat, og herregud så god den var! Denne skal jeg garantert lage igjen til 17. mai – og jeg er 100% sikker på at ingen i selskapet kommer til å tippe at den er av den sunnere typen. Ferdigmiksen finner du her, og du kommer garantert ikke til å angre. Den var ekstremt enkel å lage, og smakte nesten farlig godt. Bunnen er laget av havregryn, mandel og kokos – som er i en ferdig pose. Denne heller du i panna og steker på middels varme i 5-7 minutter, før du tilsetter 50 g smør. La det smelte og rør alt godt sammen, så fordeler du det i en form. Jeg valgte heller å fordele i porsjonsformer, husk uansett å trykk bunnen godt ned før du setter den i kjøleskapet i 15-20 minutter.

Lenkene i innlegget er sponset


Den neste posen blander du med en boks Philadelphia light og 1,5 dl vann. Pisk godt sammen, og hell over bunnen. Sett inn i kjøleskapet igjen i ca 40 minutter, eller til massen har stivnet. Så er det bare å servere, gjerne med noen friske bær på!



Jeg har alt spist to av disse herlighetene, velfortjent etter både en løpetur og en tretimers gåtur i marka denne søndagen. De to siste blir vel borte om ikke lenge de også!

7 kommentarer
    1. Mmm, så godt det ser ut! Jeg har kun prøvd “Sunnere kakemix” av Funksjonell Mat, men den var utrolig god. Tipper ostekaken er minst like god, jeg er jo en stooor ostekake-elsker!
      Ha en fortsatt fin søndag 🙂

    2. Marlene: Nei jeg har jo hund så da blir det aldri dager hvor det ikke er langtur 🙂 Til vanlig er den på 1 time ca, men på fridager gjør det godt med litt ekstra luft! Jeg kaller det uansett “fridag” fra trening om jeg har gått med hunden – det er bare terapi det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg