En god start

I dag spratt jeg opp av senga klokken syv, uten å ha vekking på. Det er så godt å sove til man er uthvilt, og stå opp til en ny dag. Akkuat denne dagen ville jeg starte ekstra fint, og lagde en skikkelig god frokost. Rundstykkene er enkle, supersunne og smaker godt i tillegg – kan nesten ikke be om mer da! Oppskriften ser slik ut:

6 dl havregryn

2 dl sesamfrø

1 dl solsikkekjerner

3 dl melk

2 egg

1 ts salt

1 ts bakepulver

1 ts sukrin+

Pisk eggene lett før du tilsetter resten av ingrediensene. Bland det hele godt sammen, og form til rundstykker. De kan fint formes med hendene og plasseres på bakepapir, av ren latskap valgte jeg heller å steke de i muffinsformer i dag.  La de steke på 200 grader i ca 20-25 minutter, og la de avkjøle seg litt etter steking. Da gjenstår det bare å toppe med pålegg, jeg valgte Philadelphia sitt sjokoladepålegg i dag. Det er så godt! Spesielt sammen med vannmelon og jordbær, da har jeg ingenting mer jeg kunne ønske meg.


Her skinner solen denne tirsdagsmorgenen, håper den gjør det samme hvor dere er også!

10 kommentarer

Siste innlegg