Chocolate & banana pancakes

Jeg blir helt seriøst aldri lei av pannekaker. Frokost, lunsj, middag eller kvelds – pannekaker kan nytes når som helst på døgnet. Jeg startet dagen med en løpetur i snø og sludd, og hadde lyst på noe ekstra godt da jeg kom hjem igjen. Her har jeg laget en variant med banan og sjokolade, en uslåelig kombinasjon! Disse er så gode at de smaker litt usunt, men det er selvfølgelig ikke tilfellet! Oppskriften ser slik ut:

2 egg

2 bananer

150 g havregryn

1 ss kakaopulver

30 g sjokoladeprotein

2 ss sukrin

1-2 dl vann

1 ts bakepulver

1 ts salt

Mos bananene med stavmikser, og tilsett resten av ingrediensene.  Bland god sammen, og tilsett vann etter ønsket tykkelse på pannakakene. Stek i en god stekepanne på middels varme, gjerne med litt cocosa i pannen. Topp med det du liker best, jeg valgte bananskiver og jordbær i dag.


Perfekt om du har lyst på noe søtt og godt, som samtidig metter og som du kan nyte med ren samvittighet. Nå skal jeg straks komme meg avgårde på jobb, ha en super tirsdag alle sammen!

10 kommentarer

Siste innlegg