Hjemmelagde & grove knekkebrød

Alt som er hjemmelaget smaker utrolig godt, og spesielt synes jeg dette gjelder knekkebrød. Grove knekkebrød er noe av det beste som finnes, og det har jeg spist mye av i påsken. Derfor tenkte jeg å dele oppskriften med dere, slik at alle dere kan nyte den også. Det du trenger er følgende:

7 dl vann

4 dl sammalt rug grov

2 dl havregryn

2 dl solsikkekjerner

1 dl linfrø

1 dl sesamfrø

1 dl gresskarkjerner

1 ts salt

2 ts sukrin

Bland alle ingrediensene godt, og fordel utover et bakepapirkledd stekebrett. Oppskriften gir nok røre til to slike brett. Stek midt i ovnen på varmluft i 175 grader i 10 minutter. Deretter tar du brettet ut, og deler skjærer passende ruter for knekkebrødene før du setter brettet inn igjen. Nå skal det stå i 30  minutter, før du åpner døren på stekeovnen og steker de slik i 10 minutter. Lukk døren og stek knekkebrødene i nye 10 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Disse blir utrolig gode, er supersunne og smaker digg med alle typer påleggg på.

Vi kom hjem fra påskeferie i dag, og jeg har gått de siste 10 kilometrene med Guapo. Nå er jeg kjempefornøyd med meg selv, og skal lage en stor smoothie før jeg legger meg på sofaen resten av kvelden. Jeg må finne en ny serie, så om dere har en å anbefale blir jeg glad! Håper dere nyter siste del av ferien alle sammen 🙂

Subzero tights og thermal genser fra 2XU / pannebånd og hals fra Kari Traa (adlinks)


6 kommentarer
    1. Fullførte mine 60 i går jeg også 🙂 Har hatt litt kneproblemer i det siste, så har blitt mange kortere turer, men 60km er gjennomført, og da er jeg fornøyd! Anbefaler House of Cards 😀

    2. Så flink du var med challengen! 60 km er mange, lange turer!
      Vet jo ikke hva du har sett, men disse Netflixseriene liker jeg: Suits, House of Cards, White Collar, og Modern Family.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg