Kickstart & havregrøt

God morgen! Jeg ville bare titte innom for å dele frokosten min med dere, og for å ønske dere en super start på uka. Jeg har noen dager med jobbing igjen før jeg tar ferie, men det er bare gøy. Det er ikke så verst å stå opp til denne frokosten heller, havregrøt er så godt og ikke minst veldig sunt. Enda et pluss med havregrøt er at det metter lenge – så er her det bare vinn-vinn. Du kan lage havregrøt i mikrobølgeovnen – men den smaker virkelig mye bedre om du koker den. Det tar ikke mer enn 4-5 minutter, og det har de fleste tid til. Du kan koke den med vann, melk eller kokosmelk, sistnevnte er uten tvil min favoritt. Mens grøten koker tilsetter jeg sukrin, kanel og litt kardemomme for å få ekstra mye smak. Toppingen velger du jo selv , frukt, bær, cottage cheese, syltetøy, peanøttsmør, hakkede mandler eller vaniljekesam er noen eksempler – her er der bare fantasien som setter begrensningene!



Det er vanskelig å få en bedre start på dagen enn dette, havregrøt er virkelig supermat. Nå er jeg klar for jobb og tur, minst 10 kilometer skal tilbakelegges i dag. Jeg må jo kickstarte min egen #kilometerchallenge ! For de av dere som ikke så gårsdagens innlegg går den ut på å tilbakelegge 60 kilometer i løpet av denne uka, enten til fots eller på ski. Det er fortsatt ikke for sent å bli med, så her er det bare å kaste seg me! En som ikke var like gira som meg da vi sto opp i dag var denne karen:

Han hadde nok heller sovet et par timer til, men her er det ingen kjære mor. Mange kilometer skal tilbakelegges denne uken, så her er det bare å gjøre på! Ha en strålende mandag alle sammen 🙂

10 kommentarer
    1. åå for en deilig frokost! Jeg elsker havregrøt og hadde dilla på det en stund, men nå er det lenge siden jeg har hatt det faktisk 🙂 ha en super uke og lykke til med kilometerutfordringen!

    2. Nam! Hiver meg med på KM-challengen, og skal straks ut på ukas første tur opp til Teisendammen 😀 tipper det blir havregrøt med kokosmelk etterpå! Ha en fin mandag <3

    3. Jeg synes det er supert at du blogger oppskrifter, vil gjerne ha flere!
      Vet du om man får kjøpt steel cut havregryn i Norge eller på internett? Jeg synes den fra 14-serien er så god og vil gjerne prøve å lage den selv 🙂

    4. Jeg har begynt å spise havregrøt til frokost.. Bruker vann og varmer den i mikro. Tilsetter en liten skvett melk etter den er varmet.. Også sukrin, bær, nøtter, gojibær og rosiner.. NAM!!

    5. Hei!
      Jeg har nettopp meldt meg inn i EVO, i Oslo. Har et stort ønske om å melde meg opp hos en PT, men så at det kostet en del på EVO. Så jeg lurte på om du vet om noen nettsider du kan anbefale hvor jeg kan finne en personlig trener som kanskje jobber selvstendig?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg