Friske jordbærpannekaker

Pannekaker blir jeg aldri lei av, og jeg tror faktisk jeg kunne ha levd på det! Vanligvis bruker jeg banan i pannekakene mine, men i dag ble dette byttet ut med jordbær. Jordbærene ga pannekakene en søt og frisk smak, så denne oppskriften er perfekt nå som det går mot vår og sommer.  Hr du lyst på noe søtt denne mandage som fortsatt er sunt, er denne oppskriften perfekt for deg! Til to personer trenger du:

400 g jordbær

200 g store havregryn

2 egg

30 g vaniljeprotein

2 ss sukrin gold

10 dråper vaniljestevia

1 ts bakepulver

Jeg brukte frosne jordbær, og tinte de i mikrobølgeovnen. Deretter moste jeg de med stavmikser, og tilsatte resten av ingrediensene. Har du ikke vaniljestevia kan du tilsette litt vaniljeessens, og heller tilsette litt mer sukrin. Mos alt godt sammen med stavmikser, slik at du skal få ei jevn og glatt røre. Den skal være rosa og fin, klar til steking ser den slik ut:

Stek pannekakene på middels varme i en god teflonpanne, jeg brukte 2 store ss med røre per pannekake. Det ga meg totalt 10 pannekaker, som er nok til to personer. Næringsinnhold per pannekake blir da ca 115 kcal, 6,4 g protein, 15 g karb og 2,9 g fett. Topp de gjerne med litt vanlijekesam og friske jordbær på toppen, så blir det ekstra godt!



 Når pannekakene er så sunne som dette kan du spise det både til frokost, lunsj, middag og kvelds 🙂 Disse rosa godbitene ga i allefall meg en god start på uken, og jeg håper de kan gjøre det samme for dere også!

4 kommentarer
    1. Det så godt ut! Dette må jeg prøve til helgen 🙂
      Jeg lurer på en ting, når du har noen “uvanlige” uker som studentuken og lavkarboen du holdte på med.. kan du lage egene kategorier til disse? Da blir det så mye enklere å finne fram til akkurat de oppskriftene og innkjøpene dine 🙂
      Også må jeg bare si tusen takk for all inspirasjon! På treningsfronten og en sunnere hverdag 🙂 du er knall!

    2. hei Nora
      Jeg har flere ganger prøvd å ta glutebridge med bena på en step. Problemet er bare at skuldrene mine ikke vil ligge stille. Uansett hvor nærme eller langt fra jeg ligger, glir jeg bakover. Sklir naturligvis mer med t-skjorte, men når jeg har singlet gjør det kjempevondt i huden på skuldrene, og de er helt røde etterpå. Greier ikke konsentrere meg ordentlig om øvelsen heller. Har dette noen gang skjedd med deg? Har du noen tips til hva man evt. kan gjøre? Gjør jeg noe feil?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg