Disse er du NØTT til å prøve

Beklager dårlig ordspill, men det er faktisk helt samt! Som lovet kommer jeg med sunn påskegodis i tiden fremover, og først ut er disse påskenøttene De er supergode, enkle og kan nytes med verdens beste samvittighet. Nøtter gir god energi, inneholder mye av det sunne fettet og metter lenge. Du trenger 3,5 dl nøtter, 1 eggehvite, 1 ts kanel, 2 ss sukrin gold og 1 ts chilikrydder for å lage disse. Pisk eggehvitten til den skummer, og tilsett krydderet. Bland det godt sammen før du vender inn nøttene, jeg brukte en blanding av mandler og hasselnøtter. Fordel på et bakepapirkledd stekebrett, og sett inn i ovnen på 175 grader i ca 30 minutter. La de avkjøle seg før du nyter noen munnfuller med sunn påskesnacks!



Disse er så gode at de kan spises som snacks alene, men det kan også spice opp lunsjen din. Akkurat det gjorde jeg i dag, en boks kesam blandet med en yoplait med smak av tranebær og noen nøtter på toppen var virkelig en god start på dagen!


Nøtter er favoritt-snacks også til jul for min del, og derfor tenkte jeg å minne dere på et par knallgode oppskrifter jeg laget til jul. Spicy nøtter med hvitløk, rosmarin og chili finner dere her.

Søte nøtter med smak av vanilje og kanel finner dere her.

Her er det bare å prøve seg litt fremover, for å finne din egen favoritt-kombinasjon. Her har dere iallefall noen av mine, håper de kan være til inspirasjon!

4 kommentarer
    1. Hei:) Ramlet innom bloggen din og tenkte jeg måtte legge igjen en liten kommentar:) fin blogg du har, god tekst og fine bilder:) nøttene så deilige ut! Må testes;) håper du vil ta turen innom min blogg også. Gjerne legg igjen ett lite spor etter deg, da blir jeg glad:)
      http://Www.pourfemme.blogg.no
      Klem

    2. MYGAD, jeg lager disse hele tiden. Da med smak av kanel, sukrin og litt maldonsalt! Min store nøttefavoritt, uten tviiil! 🙂

    3. Hadde vært veldig hjelpsomt om du la ut et innlegg om hvordan å planlegge trening, og å rett og slett skrive en treningsdagbok. Jeg har kjøpt meg en nå for en stund siden, men har liksom ikke så mye kunnskap om å planlegge/loggføre… :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg