hits

Stekt svin og rtten kondis

Dagens enkle middag ble stekt svinekjtt, med potet og brokkolimos. Jeg har hatt s dilla p stpotet i det siste at jeg faktik har glemt hvor godt vanlig potet er. Jeg stekte frst ca. 150 gram svinekjtt sammen med en halv lk. I mellomtiden kokte jeg en hel pose frossen brokkoli, og en stor potet. Jeg delte poteen i biter frst slik at den blir fortere ferdig, jeg hater nemlig vente p middagen min nr jeg er sulten :) Nr brokkolien er myk heller du av vannet p den og heller brokkolien i en bolle. Tilsett to ss med cottage cheese, og gjerne litt salt og pepper om du vil. Nr poteten var kokt ferdig delte jeg den i biter og stekte i panna noen minutter. Det gjr den s utrolig mye bedre synes jeg!



Dette var er stort og mettende mltid, noe jeg trengte etter dagens joggetur. Dette er den frste lpeturen min i strekk siden jeg fikk prolapsen for nesten syv uker siden, og det var ekstemt tungt! Form er virkelig ferskvare, det kjennes fort p kroppen nr man har vrt borte fra trening ei stund. Kondisen min er rett og slett rtten akkurat n, jeg lp 5 kilometer og var helt dd etterp. Men jeg gir den lille lpekta to tomler opp likevel, for jeg er p bedringens vei og det kommer bare til g oppover herifra! Hvis noen av dere ogs har litt rusten kondis kan dere jo henge dere p lpeopplegget jeg kommer til ha fremover, s kan vi bli i bedre form sammen :)

Lpejakke fra Craft / kompresjonstights fra 2XU / pannebnd fra Kari Traa (sponsede lenker)




En som er glad for at kondisen min er rtten er Guapo, s slipper han lpe s langt! Ha en super tirsdag da dere :)

11 kommentarer

Merket akkurat det samme etter kun 2 uker uten lping pga influensa, s kan forestille meg hvordan du har det!!!

Digget lpejakka di forresten, herlig farge! :)

Laila Kristin

Laila Kristin

Hei Nora! :) har du noe erfaring med lyskestrekk? og vet du eventuelt om det er noe man kan gjre for komme seg raskere?

Takker for svar:)

Hvis du kaller det klare lpe 5km for rtten kondis, s lurer jeg p hva min kondis her. Klarer knapt lpe 200m fr jeg m stoppe opp og g =P

Sandra - mental helse og personlig utvikling: haha, beklager ordsprket men jeg sammenligner kun meg selv med min tidligere form ?? jeg er jo vant til ha stlkondis og kan lpe uten noen problemer, men n i dag var det jammen tungt!

husk at lping er hardt for ryggen, unng asfalt, n p vinteren er nok mlla best;-) du kan trene kondisjon ogs med crawl svmming og med Spinning. Lykke til. 😊

Har du noen tips nr man skal begynne trene? Hvor mange ganger i uken trener du?

Signe: jeg lper kun p bra terreng og helst i oppoverbakker :) spinning er verre for ryggen mln da det fortsatt er veldig vondt sitte, men brystsvmming gjr jeg 2 x uka og det fungerer veldig fint :)

Kondis er ferskvare, det er jeg enig i. Men med det grunnlaget du har fra r med uavbrutt, systematisk trening er det ikke mange ukene til du er tilbake der du slapp! En annen viktig faktor er dagsformen. Selv i perioder hvor jeg normalt kan lpe lange turer uten srlig anstrengelse, kommer det plutselig en dag hvor pulsen og pusten raser avgrde i frste motbakke, og det fles som om kondisjonen er blitt borte over natten. To dager senere er alt tilbake til normalen. Kanskje du rett og slett hadde en tung dag? Det er uansett bare st p videre! :)

anbefler deg lpe i terreng om ryggen er vond :-) Skogsstier o.l (vr litt forsiktig i bratte nedoverbakker da, men snn ellers er dette rene terapien for ryggvondter!)

marte: ja det er herlig! Jeg gr forelpig i bratte nedoverbakker, men flatt og oppover gr kjempefint :) enig i at det er terapi for sjela!

Morsom overskrift. Er tidvis der jeg ogs. Ha en fin kveld.

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat