Kaffesmoothie og bananpannekaker


I dag våknet jeg tidlig, og sto opp for å lage en skikkelig god frokost. Bananpannekaker og en kaffesmoothie ble lørsdagsfrokosten her i huset, og nå er jeg virkelig god og mett. Kaffesmoothien ble ekstremt god, og oppskriften ser slik ut:

2 små bananer (frosne)

1 ekspresso evt. litt sterk kaffe

3 ss mager vaniljekesam

1 ss peanøttsmør

Ha alle ingrediensene i en blender til du har en glatt smoothie, og dette er en av de beste smoothiene jeg har smakt. Den er ganske mektig, så det er nesten et lite måltid i seg selv. Men det er alltid plass til litt pannekaker på siden! Her har jeg brukt 1 banan, 50 g havregryn samt litt kanel, kardemomme, salt og bakepulver. Stekes i panna på middels varme, og jeg toppet med yoghurt, cottage cheese og jordbær. Har dere forresten smakt den nyeyoghurten til yoplait? Den har ekstra mye protein, faktisk hele 10 gram per beger. Det er absolutt ikke verst, og det er virkelig ikke smaken heller! Bringebær smaker egentlig som helt vanlig bringebær-yoghurt, men den med sitron er helt magisk. Smaker nesten som sitron-sorbet og er en liten fest i munnen 🙂



Nå skal jeg ta med meg Guapo ut på tur, ha en super dag alle!

14 kommentarer

Siste innlegg