Vegeterianer & smoothie med jordbær, kokos og lime

Blikket til Guapo sier alt, for disse smoothiene var farlig gode! Ikke rart han ville smake litt, men her gikk ikke en eneste dråpe til spille. Jeg har begynt på min kjøttfrie uke og jeg tror dette kommer til å gå kjempebra. Som nevnt skal jeg ha en uke helt uten kjøtt, fisk, egg eller fjærkre – altså være vegeterianer for en uke. Jeg tror det kan gi meg mye inspirasjon i matveien, og forhåpentligvis resulterer det i gode oppskrifter jeg kan dele med dere. Jeg elsker dyr, men jeg elsker også kjøtt og derfor tror jeg at jeg har godt av å prøve litt andre alternativer. Jeg har helt ærlig vært litt lat på matfronten i dag, og valgt enkle løsninger. Ryggen har vært kjip etter besøk til både naprapat og fysio, det ble litt mye på en dag! Derfor har det gått mye i cottage cheese, nøtter, knekkebrød og ost, men også denne deilige smoothien. Den ble utrolig frisk og god, til to personer trenger du følgende:

400 g frosne jordbær

1 boks kokosmelk

30 g vaniljeprotein

150 g cottage cheese

2 ss sukrin+

Saften av en halv lime

Lenkene i innlegget er sponset


Alle ingrediensene mikses sammen i en blender, og jeg knuste også noen valnøtter over på toppen. Det ble maten etter en tur på HIT i dag tidlig, hvor jeg gjennomfrte noen av øvelsene mine. Jeg trener mye på muskelkontakt om dagen, med fokus på kjerne og rumpemuskulatur. Under ligger jeg i en glutebridge, og øver på å slippe kontakten i en og en rumpeball mens jeg strammer den andre så hardt som mulig. Noe jeg har trent mye på er også å ligge på gulvet, stramme den nedre delen av kjernen og holde spennet mens jeg strekker den ene armen og foten ut. Det er faktisk vanskeligere enn det ser ut som å holde kontakten og spennet hele veien.

Både tigths, t-skjorte og sko er fra Adidas



Onsdagstips: denne tightsen koster bra 249 HER.

Nå har jeg akkurat vært ute på tur med Guapo en times tid, det er det som gjør best for ryggen! Resten av kvelden skal jeg ligge på sofaen bare slappe av, sånn at jeg er klar for en ny dag i morgen. Håper dere har hatt en super lillelørdag 🙂

15 kommentarer
    1. Hva er grunnen til at du utelukker egg,men ikke melkeprodukter? 🙂
      Trodde at en enten kutta både egg + melk, eller ingen av delene (lakto-ovo-vegetarianer eller noe sånt?)

    2. marte: Jeg fikk ideen fra ei venninne som var vegeterianer og gjør det samme som henne, det er egentlig grunnen 🙂 Det heter laktovegetarisk kost når du inkluderer melkeprodukter, mot laktoovovegetarisk kost inkluderer melkeprodukter + egg 🙂

    3. Hei Nora! Liker bloggen din veldig godt, da du er både motiverende og inspirerende! Så leit å høre at du sliter med ryggen, men samtidig så godt å se hvordan du klarer å være positiv. Jeg sliter med ryggen selv, har bl.a flere prolaps. Jeg synes derfor det hadde vært supert om du kan skrive noen detaljerte innlegg med fokus på trening og forskjellige øvelser og hva som fungerer for ryggen din osv. Jeg er veldig glad i å trene selv, men pga ryggen er det mye jeg ikke får til.. Samtidig er jeg glad i å prøve ut forskjellige øvelser for å finne ut hva som passer for meg. Vet ikke om du har skrevet det før, men hvor i ryggen er prolapsen din? Jeg synes bare det er interessant å høre om andre folks erfaringer med ryggproblemer, da jeg alltid prøver å finne ut hvordan jeg kan få en bedre og sterkere rygg, uten å forverre tilstanden! 😊

    4. Regner med at du har kontroll, men det er fort gjort å gå i kaloriunderskudd som vegetarianer. Pass derfor på at du spiser nok 🙂

    5. Hei! SÅÅ flott at du har en kjøttfri uke😊 Både du og miljøet vil tjene godt på det. Er selv veganer og trener aktivt med styrketrening, så nok muskelmat fra planteriket er det nok av! 😊 Du spiser vell ikke fisk denne uken heller? Så det ikke nevnt over, men det går vell inn under kategorien kjøtt?
      Ingen, superimponert over at du tar et steg som dette! kanskje du kunne laget en “vegetarisk utfordring” til leserne dine? eller hevet deg med på vegansk vår? http://www.vegansamfunnet.no/aktivitet/vegansk-var/
      Du imponerer 😊

    6. Hei! Du er en så herlig person, og jeg elsker virkelig bloggen din og måten du klarer å holde deg positiv på! Jeg sliter selv veldig mye med å ikke ha kontakt med musklene, spesielt i ryggen, slik at etter en ryggøkt kjenner jeg det nesten bare i armene.. Dermed klarer jeg verken pushups eller pullups, noe som er veldig kjedelig. Det hadde virkelig vært supert om du kunne hatt et innlegg med forskjellige øvelser man kan gjøre for å få kontakt med musklene i kroppen! Jeg har alltid fullt fokus på riktig teknikk og det å bruke ryggen istedet for armene på trening, men det er akkurat som hjernen ikke vet hvordan den skal stramme musklene i ryggen, utrolig plagsomt! Tipper det er flere som hadde syns det var gøy med et slikt innlegg, jeg er nok ikke den eneste som sliter med manglende kontakt! 😀

    7. cecilie overholt: Så hyggelig kommentar 🙂 Jeg spiser ikke fisk denne uken heller nei, skal gjøre det skikkelig når jeg først setter igang 🙂 En utfordring var absolutt ikke dumt, det må jeg tenke på. Tror iallefall det blir mer vegetar-mat fremover, for så langt har det gårr supert!

    8. Tenk på en utfordring, hadde vært kjempeflott for leserne dine og miljøet 😊 Anbefaler deg å se dokumentaren cowspiracy, kjempeflott interresang og informativ med tanke på miljø. Dokumentaren Earthlings med tanke på etikk.
      Ett kjøttkutt er bare flott for alle 😄
      Hadde vært supert med veggis utfordring ☺️ gleder meg til å følge med videre på uken din. Kanskje du kan prøve en helt vegansk dag?

    9. Elsker du noen så spiser du dem ikke… ingen som elsker dyr velger å støtte de forferdelige forholdene de lever under! Jeg mener at folk kan bestemme for seg selv, men vær i hvertfall ærlig om det – med andre ord: ikke si at du elsker dyr når du velger å spise dem.

    10. Anette: Jo jeg elsker dyr 🙂 Jeg elsker hunden min, og jeg elsker dyr generelt. Det er ikke så svart hvitt som du fremstiller det i mine øyne. Vi er ekstemt mange som elsker dyr og fortsatt spiser kjøtt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg