hits

Torsk med bacon & klrotstappe

Torsk er kanskje ikke den middagsretten du jubler mest over, men det er det faktisk ingen grunn til. Mye handler om tilberedelser, og ikke minst godt tilbehr. Torsk er supermat, og er rik p proteiner, vitamin D, vitamin B12 og selen. I tillegg er den ogs kalorifattig, men bare 75 kalorier er 100 gram og hele 18 gram av disse er proteiner. Jeg spiser torsk 1-2 ganger i uken, og jeg vil anbefale alle spise mer fisk i hverdagen. En god mte servere torsk p er surre den i bacon, og servere med klrotstappe.



Det mose grnnsaker er en av de beste mtene jeg vet av for spise mer grnnsaker i hverdagen, det er jo s godt! Til to porsjoner klrotstappe har jeg bruk 400 g gulrot og 400 g klrot, som renses og skrelles. Kok med en klype salt til grnnsakene er helt mre, hell av kokevannet og mos med stavmikser. Smak til med salt og pepper, gjerne ogs en ss smr om du nsker. Torsken har jeg stekt p middels varme i panna, og surret noen skiver kalkunbacon rundt p slutten av steketiden. Kalkunbacon er ogs et supert tips som tilbehr, det er s sunt at du kan spise det hver eneste dag med ren samvittighet! Siden bde torsk og kalkunbacon er magert knuste jeg noen valntter over for f litt ekstra fett med i grsdagens middag. Litt ekstra crunch er ikke feil det heller!




Jeg har ikke bare middagstips til dere i dag, men et dessert-tips ogs! Smoothie fint spises som et lite mltid i seg selv, eller som en frisk dessert etter en salt middag. Her har jeg brukt 400 g frosne jordbr, 1 boks Skyr med smak av blbr og 1 scoop vaniljeprotein. Mos alt sammen med stavmikser eller i blender og sett i kjleskapet hvis du vil ha den litt fastere. Jeg toppet med hjemmelaget granola som du finner oppskrift p her, og noen friske blbr.



Det var dagens middag- og desserttips fra meg, hper det faller i smak!

2 kommentarer

Det s godt ut! :-) Jeg har bare et sprsml. Jeg er ikke spesielt tykk, og har ikke s alt for mye fett p magen, men jeg skulle gjerne blitt tynnere og mer markert. Jeg trener s og si hver dag, og varier mellom styrke, langturer og intervaller. Jeg prver f i meg nok proteiner, og jeg spiser sunt, men spiser ganske lite i hp om bli tynnere. Men det jeg lurer p er om det bare vil delegge og ha motsatt effekt om jeg ikke spiser nok? Etter et mltid blir jeg sulten igjen bare 1 time etterp, men da "sulter" jeg meg og venter til det har gtt ca 3 timer, for ikke spise for ofte og mye. Hvis jeg ikke spiser nok, vil jeg da bare legge p meg istedenfor - eller ikke f noe mindre fett..?

Jeg har aldri vrt srlig glad i torsk, fr jeg oppdaget magert bacon. Surret rundt torsken blir jo faktisk torsk ikke bare fullt spiselig, men faktisk litt godt! ;)

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat