Omelett i hjerter og ryggøvelser

Da er det plutselig blitt fredag igjen! Dagens lunsj ble fantastisk god, nemlig omelett i hjerter. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har laget omelett i vaffeljernet før, det er jo så utrolig enkelt! Her har jeg brukt 4 egg, 2 ss mager kesam, noen skiver kalkunbacon, litt grønnsaker og litt krydder. Her er det bare å bruke fantasien, bruk det du liker best i rørra. Kalkunbacon kan fint erstattes med kokt skinke f.eks, og det er helt sikkert godt med litt ost i også! Fremgangsmåten er å visp egg med mager kesam, skjær opp grønnsaker/bacon og rør sammen. Varm opp vaffeljernet og smør det godt før steking, jeg brukte cocosa. Pass på å ikke ha for mye røre i vaffeljernet, da får du plutselig mye søl på kjøkkenbenken. Jeg snakker av erfaring, eggesøl over hele kjøkkenbenken var ikke særlig gøy men resultatet ble utrolig bra! Av denne oppskriften fikk jeg fire store plater, og serverte med et iskaldt glass melk. Perfekt fredagslunsj 🙂



Dette ble dagens første måltid for min del, etter en liten “treningsøkt” på HIT.  Flere av der har spurt hvilke øvelser jeg gjør – og det er ikke så veldig avanserte greier. Men for min del er det dette jeg klarer akkurat nå, og jeg føler virkelig at det hjelper. Minst to ganger om dagen gjør jeg en form for kondisjonstrening som ikke gir støt mot ryggen. Etter dette gjør jeg noen enkle øvelser, de varierer jeg litt fra gang til gang. Det jeg gjør fast er 3 x 30 knebøy med kroppsvekt og hendene over hodet. Deretter gjør jeg en del avspenningsøvelser som jeg har fått av fysioterapaut/naprapat, og i dag gikk jeg for kne- og håndstående bekkenbevegelse samt øvelsen birddog. Den første utfører jeg med å stå på alle fire i utgangsposisjon, og presser korsryggen opp mot taket. Deretter svaier jeg korsryggen ned i motsatt retning og holder litt i endeposisjonene.

Genser fra Kari Traa / tights fra 2XU (sponsede lenker)



Birddog er øvelsen dere ser over, som er en fin aktiveringsøvelse for kjerne og setemuskulatur. Stå på alle fire og strekk ut motsatt arm og fot, hold også her noen sekuner i endeposisjon. Disse øvelsene er ikke noe hokus-pokus, men likevel føler jeg at de hjelper meg mye. Jeg får mindre vondt i ryggen, og lærer meg å få bedre kontroll på bevegelsene mine. Ryggen føles mye bedre etter jeg har gjennomført øvelsene, og det er kjempepositivt!  Lunsjen ble lavkarbo-style fordi fineste Maren i helgen, og jeg VET at vi kommer til å kose oss med mye god mat. Da er det greit å spare litt ekstra plass i magen! Nå skal jeg shine leiligheten til det storflotte besøket kommer, så kan jeg garantere at det kommer masse bildet i løpet av helgen. Sånn blir det fort når to bloggere kommer sammen 🙂 Ha en super fredag alle sammen!

16 kommentarer

Siste innlegg