hits

Omelett i hjerter og ryggvelser

Da er det plutselig blitt fredag igjen! Dagens lunsj ble fantastisk god, nemlig omelett i hjerter. Jeg skjnner ikke hvorfor jeg ikke har laget omelett i vaffeljernet fr, det er jo s utrolig enkelt! Her har jeg brukt 4 egg, 2 ss mager kesam, noen skiver kalkunbacon, litt grnnsaker og litt krydder. Her er det bare bruke fantasien, bruk det du liker best i rrra. Kalkunbacon kan fint erstattes med kokt skinke f.eks, og det er helt sikkert godt med litt ost i ogs! Fremgangsmten er visp egg med mager kesam, skjr opp grnnsaker/bacon og rr sammen. Varm opp vaffeljernet og smr det godt fr steking, jeg brukte cocosa. Pass p ikke ha for mye rre i vaffeljernet, da fr du plutselig mye sl p kjkkenbenken. Jeg snakker av erfaring, eggesl over hele kjkkenbenken var ikke srlig gy men resultatet ble utrolig bra! Av denne oppskriften fikk jeg fire store plater, og serverte med et iskaldt glass melk. Perfekt fredagslunsj :)





Dette ble dagens frste mltid for min del, etter en liten "treningskt" p HIT. Flere av der har spurt hvilke velser jeg gjr - og det er ikke s veldig avanserte greier. Men for min del er det dette jeg klarer akkurat n, og jeg fler virkelig at det hjelper. Minst to ganger om dagen gjr jeg en form for kondisjonstrening som ikke gir stt mot ryggen. Etter dette gjr jeg noen enkle velser, de varierer jeg litt fra gang til gang. Det jeg gjr fast er 3 x 30 kneby med kroppsvekt og hendene over hodet. Deretter gjr jeg en del avspenningsvelser som jeg har ftt av fysioterapaut/naprapat, og i dag gikk jeg for kne- og hndstende bekkenbevegelse samt velsen birddog. Den frste utfrer jeg med st p alle fire i utgangsposisjon, og presser korsryggen opp mot taket. Deretter svaier jeg korsryggen ned i motsatt retning og holder litt i endeposisjonene.

Genser fra Kari Traa / tights fra 2XU (sponsede lenker)





Birddog er velsen dere ser over, som er en fin aktiveringsvelse for kjerne og setemuskulatur. St p alle fire og strekk ut motsatt arm og fot, hold ogs her noen sekuner i endeposisjon. Disse velsene er ikke noe hokus-pokus, men likevel fler jeg at de hjelper meg mye. Jeg fr mindre vondt i ryggen, og lrer meg f bedre kontroll p bevegelsene mine. Ryggen fles mye bedre etter jeg har gjennomfrt velsene, og det er kjempepositivt! Lunsjen ble lavkarbo-style fordi fineste Maren i helgen, og jeg VET at vi kommer til kose oss med mye god mat. Da er det greit spare litt ekstra plass i magen! N skal jeg shine leiligheten til det storflotte besket kommer, s kan jeg garantere at det kommer masse bildet i lpet av helgen. Snn blir det fort nr to bloggere kommer sammen :) Ha en super fredag alle sammen!

16 kommentarer

Nora! Jeg fr ikke til lese bloggen din p mobilen. Er det meg det er noe galt med?

Jeg fr heller ikke lest bloggeb med mobil. Har vrt snn en uke.

Hvor kjper du kalkunbackon? :)

Hva er de beste treningsvelsene for nedre mage del? Klarer ikke f den helt flat og det irriterer meg. :)

Elise: s merkelig! Hvilken type mobil har du ? :)

milla: det m jeg f sjekket! Blir kjempeglad om du sier hvilken mobil du har :)

lese p iPhone fungerer utmerket :)

Jeg bruker sette vaffeljernet p en stor avis, ender alltid opp med mye rre utenfor vaffeljernet ;)

Det er en sony xperia z1 :-)

Fr ikke lest bloggen med Samsung S5 heller.. Vrt snn siste uka til meg ogs..

God helg!

Og god bedring til ryggen :D

Hvorfor drikker du laktosefri melk? :) Tler du ikke laktose?

Lene: kjresten tler ikke laktose, s da er det det vi handler inn :)

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat