Valentines Cupcakes

I morgen er det Valentines Day, og jeg liker alle dager som gir meg en ekstra unnskyldning for å bake. Denne gangen har jeg bakt sunne muffins, og jeg har selvfølgelig prøvesmakt allerede. De ble helt utrolig gode, og glasuren må være en av de beste glasurene jeg noensinne har smakt! Disse muffinsene har smak av peanøttsmør, og oppskriften ser slik ut:

5 egg

3 ss peanøttmel

3 ss kokosmel

2 ts bakepulver

3 ss sukrin gold

2 ss peanøttsmør

En klype salt

Pisk egg med sukrin gold, og tilsett alt det tørre. Rør godt sammen og fordel i muffinsformer, jeg fikk ni muffins av denne oppskriften. Stekes i ovnen på 220 grader i ca 15 minutter. Hvis du heller vil ha sjokolademuffins kan du bytte ut peanøttmel med mandelmel, peanøttsmøret med vanlig mykt smør og tilsette et par ss med kakaopulver. Jeg elsker alt med peanøttsmør, så derfor ble disse midt i blinken! La de avkjøle seg på rist, og lag glasur i mellomtiden. Jeg brukte en halv boks Philadelphia Light, 2 ss peanøttsmør og 3 ss sukrinmelis samt bittelitt vann. Dette pisket jeg godt sammen med håndmikser, før jeg fordelte på muffinsene.

Lenkene i innlegget er sponset



Jeg raspet også litt 99% sjokolade over, for å pynte opp litt ekstra. Det ser så mye bedre ut, og totalt på alle muffinsene brukte jeg ikke mer enn en sjokoladerute. Ingen grunn til å være redd for ekstra kalorier med andre ord! Deretter pyntet jeg med noen søte hjerter, og blir ikke kjæresten glad for disse så vet ikke jeg. Har du ikke kjæreste kan du selvfølgelig lage disse til deg selv, jeg tipper jeg blir den som spiser flest her i huset også 🙂


6 kommentarer

Siste innlegg