Fremskritt og hverdagshamburger

09.02.2015 - 14:52 5 kommentarer

Mandag igjen, en ny uke med nye muligheter er her! Jeg var tilbake på HIT i dag tidlig, og det var utrolig godt. Jeg gjennomførte noen PT-timer før jeg trente litt forsiktig selv i slynge, og det gikk overraskende bra! Det er så godt å føle at jeg får brukt kroppen litt i allefall, så må skal jeg ta i bruk slynge mer og mer sammen med rehab-øvelsene mine. Jeg forsøkte meg også på ellipemaskin, når den kjennes helt smertefri skal jeg prøve meg på ski. Først må været bli litt bedre da, akkurat nå er jeg fornøyd med å holde meg innendørs! Kroppsroing i slyge som jeg gjør under er en kjempefin øvelse, og du kan selv bestemme hvor tung den skal være. Jo mer parallelt du ligger mot gulvet, jo tyngre blir øvelsen. Jeg kjørte den ganske lett, men jeg er bare kjempeglad for alt av fremskritt nå om dagen!


Favoritt-tightsen fra 2XU / T-skjorte fra Kari Traa / Sko fra Adidas (sponsede lenker)

Gårsdagens middag ble sunne hamburgere, og brødene som ble igjen ble både kveldsmat og lunsj. Så godt og så enkelt! Hamburger lages av 800 g karbonadedeig, 2 egg, litt hvitløk samt salt og pepper. Fom til seks hamburgere, og stek på middels varme i panna. Hamburgerbrød lagde jeg av havregryn, solsikkekjerner, to egg, en klype salt og litt vann. Jeg har ikke målene, jeg lager ofte slike brød på slump. Bruk mest av havregryn, tilsett solsikkekjerner og egget og akkurat nok vann til at deigen blir litt klissete. Form til flate hamburgerbrød på et bakepapir og stek midt i ovnen på 220 grader i ca 15 minutter.




Som tilbehør valgte jeg søtpotetbåter, salat og hvitløkskesam - en perfekt hambrukertallerken i mine øyne! Når den lages så sunn som denne kan man spise hamburger hver dag i uken hvis man vil, det handler bare om å plukke de riktige råvarene. Ingen grunn tl å vente helt til helgen for å spise burger med andre ord, spis med god samvittighet! Dette måltidet er veldig mettene, og det ble derfor igjen mange hamburgerbrød. De ble spist opp senere med pålegg, like godt det også.




Dagens mattips fra meg denne mandagen, og jeg håper dere alle starter uken på en sprek måte! Mandagen setter standarden vet dere :)

5 kommentarer

Renate

09.02.2015 kl.21:20

Så flott at du er på bedringens vei! Bare ikke tren for hardt nå da - men det har du vel kontroll på :-)

Martine

09.02.2015 kl.22:06

Hvem er det som tar bilder av deg?

Fitnessnora

09.02.2015 kl.22:09

Martine: jeg gjør det som regel selv med selvutløser :) ellers er det noen av de jeg jobber med på treningsstudioet som gjør det :)

theaacl

10.02.2015 kl.17:02

Det så digg ut! Kanskje jeg skal prøve meg på en sånn til helgen :-) Går på diett, så blir ikke mye variasjon i måltidene mine i ukedagene akkurat :-(...

Mailen

10.02.2015 kl.19:40

Herlig å lese! :-) Stå på Nora, dette går fint! Jeg driver fortiden å utdanner meg til PT gjennom AFPT WEB, og lurte på om du kunne ha skrevet et innlegg om praktisk og teoretisk eksamen :-) hvordan dette foregår, synspunkter, tips/triks osv. Hadde satt utrolig stor pris på det! Ha en fiin kveld, kos deg :)

Skriv en ny kommentar

hits