Pannekakeparty og jenteweekend

To av to måltider så langt i dag har vært pannekaker, det er det jeg kaller pannekakeparty! Proteinpannekaker selvfølgelig, det er så ufattelig godt og jeg tror nesten jeg kunne ha levd på det. Pannekakene over var så gode at jeg måtte steke små lapper samtidig som jeg kunne småspise mens jeg ventet på at pannekakene skulle bli ferdige. Det er faktisk den nye ferdigmiksen fra Nanox, som er den beste miksen jeg har smakt for ferdige pannekaker noensinne! Den jeg har brukt tidligere ser dere på bildet under, og kan virkelig ikke måle seg mot Nanox sin. Den smakte virkelig digg, her har jeg brukt tre scoops med pannekakemiks, 2 egg, 2 dl melk og 2 ts kanel. Visp sammen, stek på middels varme og plutselig har du et proteinrikt og skikkelig godt måltid. Ikke bare smaker den godt, men næringsinnholdet er veldig bra det også. Høyt proteininnhold, mye fiber og glutenfri, som betyr at jeg kan servere disse til kjæresten også. Jeg er jo mest fan av å lage ting fra bunnen av, men noen ganger er det godt å ha enkle alternativ tilgjengelig. Jeg hadde ikke alle ingrediensene jeg trengte for å lage pannekaker selv da jeg kom hjem fra tur i dag, og da var dette en perfekt løsning. Ser dere nøye etter ser dere speilbildet av en sulten blogger i boksen 🙂

Lenkene i innlegget er sponset


På toppen har jeg enkelt og greit sjokoladeprotein og sukrinmelis blandet med litt vann, slik at jeg fikk en tykk “saus.” Med blåbær og valnøtter på toppen gikk smilet helt til ørene da jeg spiste denne haugen med pannekaker. Til middag slo jeg på stortromma og lagde pannekakene mine selv, oppskriften jeg bruke i dag ser slik ut:

3 modne bananer

3 egg

5 dl havregryn

3 ss gresk yoghurt

1,5 dl vann

2 ss sukrin gold

1 ss kanel

2 ts kardemomme

Mos bananer med stavmikser. Pisk egg, tilsett yoghurt og krydder. Deretter tilsetter du banan og havregryn, før du heller vannet i bollen. La gjerne røra svelle i 10-15 minutter før du steker pannekakene, selv om det er vanskelig å vente! Her ble topping brunost, sukkerfritt syltetøy, gresk yoghurt og bær.


Selv om jeg fokuserer mye på det positive når ryggen er kjip er det lett å bli litt motløs noen dager. Derfor har jeg bestemt meg for å være flink til å gjøre ting som virkelig gjør meg glad i hverdagen. Noe jeg elsker er å ha ting å se frem til, og det har jeg virkelig nå. Jeg skal nemlig på jenteweekend i Hafjell sammen med Treningsfrue i mai! Her blir det masse treningstimer, foredrag og god mat hele helgen. Blant annet skal Cecilia Brækhus ha timer, det tror jeg blir skikkelig kult! Det eneste jeg tror kan bli utfordrende er dette med roommaten min Camilla (eller snuppa32 som dere kanskje kjenner henne som), hun skjærer nemlig tenner i søvne og jeg snoker – så vi blir litt av et team! Uansett, jeg tror det blir kjempegøy og enda mer gøy er det jo om noen av dere lesere skal dere også. Mer info finner dere ved å trykke på bildet under, håper å se noen av dere i mai 🙂

Nå skal jeg lage meg kveldsmat, og kanskje klarer jeg å komme på noe annet enn pannekaker denne gangen. Proteinvaffel er jo ikke så dumt det heller 😉

8 kommentarer

Siste innlegg