300 Bodyweight challenge og singelpizza

Det er fredag – og da er det på sin plass med en challenge til dere! Dette er en challenge som ikke krever noe utstyr, du trenger kun din egen kropp. Her har du altså ingen unnskyldninger til å stå over! Det du skal gjøre er følgende:

50 airsquats

50 pushups

50 hoppende utfall

50 jumpsquats

100 burpees

Du trenger ikke å gjøre ferdig alle repetisjonene på en øvelse før du går til neste, du kan for eksempel ta 10 av hver og utføre det som en sirkeløkt. Poenget er at du skal gjennomføre alle de 300 reptisjonene så raskt som overhodet mulig! Jeg får ikke til å utføre denne selv akkurat nå, men den dagen jeg får det til vil jeg gjerne ha noe å strekke meg etter. Så hvis dere tar denne utfordringen og poster tiden i kommentarfeltet, så skal jeg bruke det som motivasjon den dagen jeg klarer å gjennomføre selv! Denne lille økta får pulsen til å skyte i været, og kan gjennomføres utendørs eller inne i stua. Så her er det absolutt ingen grunn til å sluntre unna, jeg regner med dere tar utfordringen på strak arm!

Boblevest og subzero tights fra 2XU / Fleecejakke, lue og ullsokker fra Kari Traa (sponsede lenker)




Jeg og ei venninne var ute på tur i dag tidlig, og jeg var skrubbsulten da jeg kom hjem. Siden det er fredag i dag falt valget på pizza. Kjæresten min har vært borte ei uke på skiferie i Østerrike nå, og jeg merker at jeg ikke orker å bruke like mye tid på å lage mat når jeg er hjemme alene. Jeg har derfor døpt denne til singelpizza, både fordi den er enkel og fordi den ikke er til for å deles. Som bunn brukte jeg to havrebrød, oppskriften på det postet jeg også tidligere i uken. 100 g havregryn, 1 egg og litt vann blandes sammen, før du former til flate brød og steker midt i ovnen på 200 grader. Ta de ut og smør med Philadelphia ost, det er faktisk helt utrolig godt i stedet for pizzasaus! Topp deretter med det fyllet du ønsker, jeg brukte sopp, paprika, purreløk og spekeskinke. Siden jeg var skrubbsulten holdt det ikke med to havrebrød, og jeg lagde to speltlompepizzaer også. Supert hvis du ikke har tid til å lage havrebrødene først!


Topp de med ost og sett inn i ovnen igjen på 200 grader og la de stå i ca 10 minutter, eller til osten har smeltet. Jeg synes det er så godt med litt ruccola på toppen, og ikke minst litt iskald Pepsi Max til. Da gjenstår det bare å ønske alle en riktig gin fredagskveld og god helg!


12 kommentarer
    1. ha en god helg 🙂
      Gå gjerne inn på bloggen, besøk gjerne Facebook siden vår, trykk liker og del. Vis du er i mot mobbing 🙂
      Følg oss gjerne på bloglovin og, finner knapp du trykker på, på høyre side av bloggen.
      Du finner link til Facebook siden på bloggen under; Facebook
      – Takk

    2. Phø! 18:58.. må ned i tid ser jeg..😄 Får ta den igjen til uken! Bare ett lite spm. eller to. Ved pushups. Er det på tær eller knær? Jeg tok på tær, men “sparer” jo betydelig med tid på knærne da 😂 og hoppende utfall.. jeg tok en på hver fot, altså totalt 100.. er det slik det var ment?

    3. Har fulgt bloggen din en liten stund nå. Utrolig inspirerende! Takk for masse gode mattips og øvelser. Er lett å “gå i stampe” og miste kreativiteten etter en stund. Keep it up! (Og jeg er sikker på at du kommer sterkt tilbake neste år;)) SKal prøve meg på challengen og se hva tiden blir 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg