Rundstykker med smak av sesam og turkamerat

Fredag igjen og helg betyr at de fleste har litt ekstra tid til å lage god mat. Det har iallefall jeg i dag, jeg måtte avlyse alle PT-timene mine denne formiddagen fordi jeg har fikk en skikkelig “trøkk” i ryggen i går kveld. Jeg bor fem minutter fra jobb, men klarte knapt å gå hjem i går kveld. Heldigvis føles det mye bedre nå, men jeg har latt ryggen bare hvile denne formiddagen. Heldigvis har jeg en fantastisk kjæreste som tar vare på meg, da kan jeg iallefall stille opp med frokost til han! Jeg bakte enkle rundtstykker i dag tidlig, og oppskriften ser slik ut:

7 dl havregryn

2 dl sesammel

2 egg

2 dl melk

1 dl vann

2 ss Fiberfin

1 ts bakepulver

1 ts salt

Bland alle ingrediensene godt sammen, før du former til rundstykker. Jeg brukte muffinsformer for enkelhets skyld, men de kan også formes med bare hendene. Stek midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter og la de avkjøle seg på rist før du skjærer de opp. Jeg fikk 6 store rundstykker av denne oppskriften.

Lenkene i innlegget er sponset

Jeg går alltid en lang tur med Guapo hver eneste dag, da går vi minst en time. Ellers er vi selvfølgelig ute på lufteturer, men de er kortere. I dag får han ikke noe langtur stakkar, men forhåpentligvis blir ryggen min bedre til i morgen. Jeg tenkte likevel å vise dere noen bilder fra gårsdagens tur ute i friskluft med verdens beste turkamerat, det er så herlig med vintervær!

Fleecejakke, hals og lue fra Kari Traa / Sub Zero tights fra 2XU

Det finnes ikke for kaldt vær – bare for dårlige klær! Jeg holder meg god og varm i den nye fleecegenseren min fra Kari Traa. Den har allerede blitt vinterens favorittplagg! Jeg  liker veldig godt at den har en børstet innside som gjør den veldig behagelig, pluss at den har tommelhull i ermene. Du finner den i blå, grønn eller druefarge som vises på bildene under. Jeg brukte sikkert nærmere en halvtime på å bestemme meg for farge, og ble veldig fornøyd med valget mitt!

Da gjenstår det bare å si riktig god helg til alle dere fra meg og den flotte turkamerten min!

3 kommentarer
    1. Sånne ting skjer så plutselig. Har en kamerat som trente litt for tung knebøy her om dagen og han ligger rett ut med prolaps, vondt uansett hva han gjør. Håper du ikke har fått prolaps. Kjæresten min har kjørt for dype knebøy en stund nå, og for to uker siden kom han hjem og sa at han hadde sykt vondt i ryggen, og hadde vondt uansett hva han gjorde (det eneste som hjalp “litt” var å ligge på gulvet…). Han begynner å bli bedre nå, han gjort ryggrehabilitering på egen hånd (han er PT han også), så vil anbefale deg å gjøre det samme. Har fulgt med på bloggen din og syns du har trent veeeeldig hardt i det siste. Kanskje det er kroppen som prøver å si at det har blitt litt for mye? :-/ Lykke til i alle fall og rundstykkene dine gir meg vann i munnen, til tross for at jeg er mett 🙂

    2. Kjipt når ryggen får seg en smell! Du får ha riktig god bedring og slappe godt av i helgen med hund og kjæreste, så er du forhåpentligvis på bena igjen om ikke altfor lenge! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg