Pangstart og grøtlykke

I dag tidlig ringte alarmen klokka 0600 og jeg dro meg motvillig ut av senga. Med et par fres og BCAA innabords dro jeg på HIT og fikk ei panserøkt! Jeg hadde egentlig ikke forventet det siden jeg var så trøtt, men der tok jeg virkelig feil! Jeg trente bein i dag, og økta besto av tunge bøy, utspark, strake markløft, lårcurl, hipthrust, pullthrough og på slutten kjørte jeg noen sett med chins. Jeg la på 5 kilo ekstra og kjørte så mange repetisjoner jeg greide, det ble 3 x 5 stykker før jeg ga meg. Ikke verst til å være på slutten av ei beinøkt synes jeg! 

Blomstrete treningstopp fra Röhnisch / tights fra 2XU / sko fra Adidas (lenkene i innlegget er sponset)


Som oppvarming kjørte jeg noen sett med overhead squats som dere ser på bildet over, en øvelse jeg nesten ikke har tatt tidligere. Jeg kjørte den veldig lett bare for å få kontroll på den, og det var faktisk mye tyngre enn jeg trodde å holde stangen over hodet. Uansett er det alltid gøy å prøve nye ting, så denne tror jeg jeg skal prøve meg mer på videre. Kanskje var det fordi jeg har høydag i dag at økta ble så god, at jeg visste at jeg skulle hjem til en stor porsjon havregrøt. Denne gangen gjorde jeg en liten vri, først kokte jeg den med vann og søtning før jeg rørte inn en scoop med vaniljeprotein. I mellomtiden smeltet jeg to ss sukrin gold i en liten kasserolle, og tilsatte eplebiter i etter sukriner hadde smeltet. To ss kanel hadde jeg også oppi, og eplebitene smakte helt himmelsk med den kombinasjonen! En stor banan hadde jeg også på grøten, så nå er jeg god og mett her jeg sitter. Med en så god start på dagen kan ikke resten bli annet enn bra!


10 kommentarer
    1. Hei!
      Hvor lang tid bruker du på en standard beinøkt? Da mener jeg inkludert oppvarming og hele pakka?

    2. Hei! Hvordan er disse skoa å trene styrke i? Siden det er en løpesko tenker jeg. =) Super blogg forresten!

    3. Hei:) Du går på diett nå, ikke sant? Kan du ikke skrive litt om hvordan du spiser i løpet av en hel dag, og hvor mye osv? Vet at det er individuelt, men trenger litt retningslinjer.
      Også lurte jeg på om du kunne nevne eller linke til noen lavkarbo måltider? eller foreslå matvarer du ofte bruker på lavkarbo

    4. Anonym: jeg legger jo ut bilder av maten jeg spiser hver eneste dag, men nøyaktige mengder oppgir jeg aldri 🙂 lavkarbo prøvde jeg i 6 uker i høst, så hvis du ser i arkivet fra oktober/november finner du masse oppskrifter!

    5. Hei! Du vet sikkert dette, men tenkte allikevel å tipse deg om å prøve litt bredere grep på OHS, snatch-grep ca! Da blir det enklere å holde stanga rett over kroppen og stabilisere skuldrene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg