Choconut cookies med mandler og sjokoladebiter

God lørdagsmorgen! Ryggen er fortsatt vond og trening er utelukket, så det kommer ingen treningstips i dag heller. Men om jeg ikke har treningstips, så har jeg i det minste et forslag til noe søtt du kan bake i helgen. Sunnere chochonut cookies, eller kjeks med smak at kokos og sjokolade er dagens oppskrift. Alle som har smakt kjeksene har elsket de, så jeg føler meg trygg på å poste oppskriften selv om jeg ikke har smakt selv enda. Gi meg noen måneder bare, så blir det! For å lage disse trenger du følgende:

3 ss romtemperert smør

60 g Sukrin gold

En boks kokosmelk (kun bruk den stive delen)

1 egg

160 g havregryn

60 g sjokoladeprotein

10 dråper karamellstevia

20 g Fiberfin

40 g sjokolade

En neve hakkede mandler

En ts salt & en ts bakepulver

Pisk egg godt sammen med sukrin gold og smør. Tilsett resten av ingrediensene og bland godt sammen.

Lenkene i innlegget er sponset

 Hakk opp sjokolade av type du ønsker, jeg brukte denne fra Funksjonell Mat. Hvis du ikke har denne kan du kjøpe mørk sjokolade, eller sukkerfri som finnes på mange helsekost-butikker. Nøtter kan du også velge etter ønske, både hasselnøtter, valnøtter, cashewnøtter og macademianøtter blir nok også veldig godt i denne oppskriften! Bland inn i røra og fordel til store kjeks på et bakepapir, jeg fikk 12 store kjeks av denne oppskriften. Stekes midt i ovnen på 200 grader i 35-40 minutter. Gjerne server med en stor kopp te, eller et iskaldt glass melk til. Super helgekos som er sunn og kjempegod!

 Helt til slutt vil jeg bare minne om kurset i baseløft neste lørdag, jeg klarte nemlig å skrive feil dag i det forrige innlegget mitt! Kurset er fra 9-13 lørdag 31.01, og holdes av meg og Anette som er både fysioterapaut og super-pt. Vi kommer til å ha både teoretisk og praktisk gjennomgang, og når du går ut døra den lørdagen skal du føle deg trygg på baseløft. Teknikk er ekstemt viktig på knebøy, markløft, militærpress, pullups og andre store øvelser, og det skal vi gå nøye gjennom på lørdag. Det er fortsatt noen ledige plasser, påmelding skjer ved å melde dere på eventet på facebook her samt å sende en mail til [email protected]. Vi tar inn maks 12 stykker for å sikre tett oppfølging, og pris per person er 998. 

Nå skal jeg prøve å komme meg ut på en liten tur med Guapo, ønsker dere alle en sporty lørdag!

8 kommentarer
    1. God bedring med ryggen, håper den leges raskt 🙂
      Hvordan går det med konkurranseoppkjøringen? Veldig spent på dette 😀

    2. Hei nora 🙂 håper du vil svare på dette! Har tenkt å ta kostholdsrådgiver hos afpt (samme som deg) men får ikke svar når jeg sender mail til afpt. Spør derfor deg. Hvordan er det med pensum? Er alt på nettet eller må man kjøpe bøker? Er det vanskelig pensum om man kan litt fra før? Jobber og trener nemlig ved siden av.
      Og hva var den koden som ga rabatt? 😀

    3. Hallo 🙂 bare lurte på om du kunne svare på et lite spøsmål jeg har? Jeg har det nemlig sånn at treningstightsene (2stk) jeg har hatt har sklidd ned under aktivitet. Med en gang jeg begynner å bevege meg så begynner tightsen å sige nedover og jeg må hele tiden dra den opp. Dett forstyrrer jo veldig. Har tenkt å prøve å komme ordentlig i gang med trening nå så hadde vært greit å vite hva jeg kan gjøre for å få tak i en tights som faktisk ikke sklir ned uansett hvor mye jeg drar i den 😛 må jeg ha en med ekstra høyt liv kanskje? Håper du har noe tips 🙂

    4. Hei lit utforbi tema her men vudere å gå te inn kjøpa av keratin, er det nåke du kan anbefale?
      eller er det til dei som skal i scene form?

    5. Åh det kurset kunne jeg virkelig tenkt meg på! Hadde jeg ikke bodd på Nordmøre og er avhengig av (dyr) båttur dit, også skal jeg til Trondheim to uker etterpå haha… Håper virkelig dere kan ha sånn kurs flere ganger, da drar jeg med meg søstra mi og kommer!!

    6. herregud, disse kjeksene var suuuper gode! de beste sunnifiserte kjeksene jeg har laget, smakte nesten bedre enn ekte vare. hadde i hele kokosmelke, både den stive og flytende delen, byttet smør med kokosolje med sitronsmak og proteinpulver med mandelmel og fikk sinnsykt gode kjeks med litt sitronsmak. og så så de skikkelig fine ut også, ikke sånn som den sunnfiserte baksen jeg vanligvis lager, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg