Lørdagskveld og ungdomstid

Hei dere, og riktig god lørdagskveld! I dag kom jeg meg ikke på trening før klokka var 20.30, og det var faktisk overranskende mange der til at det var lørdagskveld. Resten av dagen har jeg brukt til jobbing, og har ikke hatt tid til å trene eller å oppdatere bloggen. Men både sen trening og sen blogging er bedre enn ingen, så her kommer det! Jeg skulle egentlig kjøre en helkroppsøkt, men jeg var ikke helt motivert for det etter en lang arbeidsdag. Derfor kjørte jeg heller etter lyst ikveld, og det ble en god økt på skuldre og rumpe. Jeg kjørte militærpress, sittende sidehev, fronthev med manualer, upright rows, enhånds skråliggende sidehev, facepulls, høy sittende roing, pull though og glutebridge på bosuball til slutt. Det ustabile underlaget gjør øvelsen veldig god, og jeg måtte virkelig jobbe for å få til å gjennomføre den. Jeg kjørte først 15 repetisjoner på høyre, så 15 repetisjoner på venstre og 15 med begge tilslutt. Dette gjorde jeg 3 ganger, altså 135 repetisjoner tilsammen. Det svei!

Blomstrete topp fra Röhnisch / tights fra skins / sko fra Adidas (lenkene i innlegget er sponset)


Mange har spurt meg om hvordan jeg varmer opp overkroppen, da jeg mange ganger har vist frem aktiveringsøvelser for underkroppen. For skuldrene er jeg fan av sholder dislocators, som dere ser på bildet under. Da tar jeg en stang og starter men den forran kroppen, før jeg kjører stanga over hodet og bak til korsryggen med armene strake hele veien. I tillegg bruker jeg mye rotator cuffs og halo med kettlebells før jeg setter i gang. Det er alltid viktig med oppvarming, men spesielt på skuldrene er jeg nøye på dette.

Etter ei god økt med mage øvelser gikk jeg faktisk på mølla denne lørdagskvelden. Det hadde jeg ikke trodd selv før jeg dro på gymmet, men jeg måtte bare teste de nye løpeskoene mine! Med sine 164 gram lever de opp til navnet Adizero Feather, og de føltes utrolig gode på. 15 x 45/15 intervaller ble gjennomført, og jeg er sikker på at det blir mange, mange intervaller fremover i disse løpeskoene!

Nesten to timer senere sa jeg meg fornøyd, og kunne ikke annet enn å gi meg selv to tomler opp etter økta! Nå skal jeg komme meg i seng, må tidlig opp for å gå tur med Guapo før PT-kunder i morgen. Håper dere har hatt en super lørdagskveld, god natt alle sammen 🙂

6 kommentarer
    1. 45/15 er hardt! Selv er jeg stupklar etter 10 stk. Kjører 2 serier â 10 drag, med en liten aktiv pause på noen minutter imellom 🙂 Tida går sååå mye fortere enn å bare kjøre på samme fart hele tida 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg