Superkombo og søt søtpotet

Hei dere! Først og fremst må jeg bare si TUSEN TAKK til alle som har stemt på meg, jeg kom til finalen i Vixen Blogawards! Det setter jeg ekstremt stor pris på, og det er kjempegøy å få lov til å være med på dette. Nå blir det Oslo-tur i slutten av januar, og vinneren blir bestemt av en jury. Det er mange flinke i min kategori som årets treningsblogger, så jeg er uansett kjempefornøyd 🙂 Jeg føler meg skikkelig beæret, så igjen må jeg bare si tusen takk til alle som har stemt. Dagens økt er i boks og jeg er veldig fornøyd med innsatsen i dag. Egenlig skulle jeg kjørt et magesett på slutten, men jeg var så sliten av økta at jeg ikke maktet mer. Jeg legger heller til et sett på mage i morgen, i dag kjørte jeg så bra at det ikke var mer igjen å hente! Ofte når jeg trener selv eller kunder må jeg være effektiv, og supersett eller kombinasjonsøvelser en veldig god måte å gjøre det på. Et supersett vil si at du går dirkete fra en øvelse til en annen, uten at du har pause mellom. Pausen tar du først etter du har fullført begge øvelsene. Kombinasjonsøvelser vil si at du setter sammen to øvelser til en, og det har jeg gjort mye i det siste. Smalbenk og pullover har blitt en favorittkombo, da får jeg kjørt både rygg og triceps godt. Du kan kjøre denne øvelsen enten på gulvet eller på benk, jeg foretrekker selv å ligge på gulvet. Start med å holde stangen rett opp over deg, og senk rolig bakover til du kjenner at det river i latsen. Returner til utgangsposisjon, og senk stanga ned mot navlen. Press opp igjen, og først da har du fullført en repetisjon. Ta 8-10 repetisjoner totalt før du tar pause, så skal du kjenne at du har jobbet!

BottomUp tights fra Luciaven / singlett fra 2XU / sko fra Inov-8 (sponsende lenker)



Jeg elsker søtpotet, og har fått helt dilla på å spise de alene med smør, sukrin gold og kanel. Det er så sykt godt, dere vil absolutt ikke angre om dere prøver! Smelt smør og 2 ss sukrin gold sammen, før du tilsetter 2 ts kanel. Bland godt sammen med oppskjærte poteter, og sett inn i ovnen på 180 grader. La de stå i ca 30 minutter, og la de avkjøle seg litt før du henter deg en gaffel og hiver innpå. Søt søtpotet er så godt at jeg kunne spist det hver eneste dag, dagens lille mattips fra meg! Nå skal jeg ut på kveldstur med Guapo og ei god venninne, før det blir sofakos etter det. Ha en super fredagskveld da dere, og riktig god helg!

4 kommentarer
    1. Mhmm, høres godt ut ! Må prøve det 🙂
      Jeg har lite spm ang the Zone Diet, jeg vet jo at du utdanner deg til kostveileder og må vite en del forskjellige dietter / kosthold, og derfor lurte jeg på om du har noen erfaring med the Zone diet? Dvs 40 protein / 30 carbs / 30 fett til hvert måltid, og ikke flere “blocker” (mengdeenheter) enn nødvendig.. Det er veldig kjent innenfor crossfit miljøet 🙂 Lurte på om du prøvd det, evt har noen tanker omkring det? 🙂

    2. Jeg leste navnet ditt som fitness-snora, men så er det fitness-Nora.
      Ja, ja, bare noe jeg tenkte på.
      Menn, menn.
      Du ser litt dansk ut, selv er jeg bare kvart dansk.
      Menn, menn, bare noe jeg tenker på.
      Min mormor, hun var også ca. en hundredel jødisk. (I tillegg til dette danske da)
      For hun hadde jo ca. to hundre andre sånne 100xtipp oldeforeldre.
      Så jeg er kanskje en tusendel jødisk da.
      Men det var tilfeldigvis Kong Salomon.
      Det er nok sikkert mange andre enn meg, som er etter jøder, og er 1/1000 jødisk, selv om de bor i Norge.
      Det er bare det, at det er kanskje bare meg, (og min familie, og Kongehuset kanskje), som klarer å føre slektstreet tilbake til Kong Salomon, osv.
      Men det er jo bare tilfeldig, fordi min mormor var fra en dansk kongelig linje, etter Kong Waldemar Seier, (og Odin), og Geva av Vestfold, (vikingeprinsessen vel), osv.
      Og jeg har jo mørkeblondt hår og blå øyne.
      Så jeg er jo germansk/arier og norsk og det som er.
      Jeg har jo ikke svart hår og brune øyne, som jøder har.
      Og jeg er så norsk, så jeg er mer stolt egentlig, av å være etter Odin.
      Enn å være etter profeten Muhammed og Kong Salomon av Israel og Karl den Store osv.
      Menn, menn. (Huff nå tenker jeg mye på menn gitt.)
      Så de nazistene i Norge, (og alle deres støttespillere, (stort sett hele Norge, virker det som), dere er helt på jordet, med et slags jødehat som dere prosjekterer på meg, som er så nordmann, som det går an å bli).
      Så dere i Norge, er de værste folka som jeg noen gang har hørt om.
      Jager deres landsmenn, og nekter å gi dem rettighetene sine.
      Dette her er bare degenerert tull, må jeg nesten si. For å si det sånn. Hele landet har en slags nazistisk konspirasjon, for å nekte å gi meg mine rettigheter, virker det som.
      Så Sieg Heil og Heil Hitler må jeg si til Norge!
      Gestapo Heil!
      mvh
      Erik Ribsskog

    3. Hei! ÅÅ du er så stor inspirasjon, elsker bloggen din og er innom hver dag 🙂 Men har et spørsmål (egentlig et skikkelig teit spørsmål); Hvor mange kcalorier spiser du hver dag? Når du er på diett og når du ikke er? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg