Endelig hjemme!

Hei dere! Turen hjem til Norge ble mye lengre enn forventet, men nå er jeg endelig hjemme. Jeg skulle vært hjemme tidlig i går og kickstartet det nye året denne mandagen, men sånn ble det ikke. Egentlig spiller det jo ingen rolle, det er ikke noe “magisk” med denne mandagen. Så har du ikke kommet i gang enda er det helt greit, jeg har ikke det jeg heller. Nå er jeg bare dødssliten og er så heldig at mamma og pappa lager taco til meg. I mellomtiden kan jeg iallefall oppdatere bloggen med den siste økta jeg hadde i Dubai, for den var kjempebra!

Det har skjedd flere ganger at jeg lyver til PT-kundene mine om hvilken vekt de løfter, for det sitter så utorlig mye i hjernen. Tror du at du løfter lett, så blir det fort det også. Jeg syntes knebøy-stengene der borte virket så lette, og spurte de ansatte hvor mye den veide. 15 kilo fikk jeg beskjed om, og la på så jeg fikk 75 kilo totalt. Etter å ha kjørt 4 x 10 lette reps kom jenta som jobbet der bort for å si at hun hadde tatt feil, stanga veide 20 kg. Altså hadde jeg nettopp tatt 40 reps på 80 kilo i knebøy, og det har ikke skjedd på over ett år. Jeg har ikke klart å kjøre tunge bøy pga hofteproblemene mine, men nå gikk det plutselig likevel! Det jeg vil frem til her at når det kommer til trening, så sitter det så enormt mye mellom ørene som spiller inn. Bestem det for at du skal klare det, bestem deg for at vekta er lett og bestem deg for å gjennomføre alle repetisjonene dine før hver øvelse. Så skal du se hvor mye lettere det går!

Tights fra Luciaven / topp fra 2XU / sko fra Inov-8 (lenkene i innlegget er sponset)


Jeg kjørte også en av mine favoritt-varianter av lårcurl, nemlig på benk med manual. Jeg får så vanvittig god kontakt på denne øvelsen, og jeg kjenner virkelig hvor den river i musklene på baksiden av låret. Jeg må bare vise dere teksten på baksiden av denne tightsen og, jeg liker den nemlig så utrolig godt! BeYOUtiful står det rett over rumpa, og som dere ser på bilder under er det ikke tvil om at rumpeløft-effekten på disse tightsene fungerer! Den er fra Luciaven og du kan klikke den hjem her.


Jeg var glad og fornøyd etter økta, og pakket ned flymaten min lørdagkveld. Jeg ante jo ingenting om kaoset som ventet, og trodde jeg hadde med mer enn nok mat med 3 proteinbarer, en sunn burger, tre persimon og masse knaskerøtter. De ble bort borte gitt, og nå har jeg nettopp spist en stor porsjon grøt mens jeg venter på at tacoen skal bli ferdig. Den challengen jeg lovte dere må bare utsettes til neste mandag, vi trenger nemlig en hel uke for å komme i mål med den. Mandagstrening for min del utgår til fordel for tur med Guapo og tidlig i seng. Men først skal jeg spise taco, og bare nyte det å være hjemme igjen. Ha en fortsatt fin kveld da dere, håper dere har hatt en litt mer sporty start på året enn meg!


15 kommentarer
    1. Hei!
      Kjenner igjen den med hvis man tror det er lettere så blir det lettere. Den går til et visst punkt så skjønner hodet :S 😀
      Hvor finner man den tightsen?

    2. Herlige Nora!
      Så koselig å lese at du har hatt det så fint.
      Du har helt rett at alt ligger mellom øra! For meg hjelper det å alltid tenke at jeg SKAL gi 100%, intet mindre. Da klarer jeg som regel å presse meg gjennom på de kg’ene jeg har satt meg som mål.
      Håper tacoen smaker! Gleder meg til challenge!

    3. skal du stille i AF denne våren? Og evt, har du starta oppkjøringen med diett osv? Håper du skriver om veien frem mot vårens konkurranser dersom du skal stille 🙂

    4. hei berre lure ang bygging av muskler i f.eks rumpe. korleis ska manl ligge på repitisjoner? tunge eller lette økter, eller ein blanding?

    5. Ja, det er egentlig ganske fasinerende; man kan få til det meste bare man bruker tankekraften rett. Enten det gjelder å løfte tungt, gå ned i vekt eller nå andre mål man setter seg. Det er jo egentlig bare å gjøre det! 🙂 (Like Nike says 😉 )

    6. Hei Nora!
      Jeg har helt dilla på matmuffins! Spiser hele tiden, og må lage ny posrjon nesten hver uke! Endelig har jeg klart å kutte ned på brød-inntaket mitt, takket være din matmuffins-oppskrift! Men hvor mange cal tror du det er i en muffin ca? Jeg lager store…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg