Tilbakeblikk på året som gikk

God morgen alle sammen! Jeg må starte med å si godt nyttår igjen – tenk at det er 2015 allerede. Jeg synes 2014 har gått så utrolig fort, og når jeg ser tilbake på det så skjønner jeg egentlig hvorfor. Det har vært så utrolig innholdsrikt, gøy og uten tvil det beste året så langt i livet. Denne morgenen tenkte jeg å komme med en liten oppsummering av fjoråret – med de største høydepunktene.

I januar kjøpte jeg min aller første leilighet, begynte på konkurranse-diett og begynte som PT-student hos AFPT. Fra første dag som stundet skjønte jeg at jeg hadde tatt det riktige valget, og jeg stortrivdes fra dag 1.

For å motivere meg selv til å gjøre mer cardio under dietten satte jeg i gang flere cardio-challenges, som ble en stor suksess. Ikke bare ble jeg motivert selv, men så utrolig mange av dere lesere ble også med. Det motiverte igjen meg enda mer – og disse ble det mange av i løpet av året. Flere skal det bli også!

Nyttårsforsettet mitt på treningsfronten for 2014 var å bli sterkere i alle baseøvelser, noe jeg klarte i benk, militærpress og markløft. Knebøy ble jeg bare svakere i, på grunn av ei kranglende hofte som fortsatt ikke er bra. Men jeg sier meg fortsatt fornøyd, rekodene står i dag på 63 kg i benkpress, 45 kg i militærpress og 117,5 kg i markløft. Så får vi se hva jeg klarer å oppnå i 2015!

I slutten av februar hadde jeg et oppgjør med meg selv, og skrev innlegget fitnessforstyrret.  Det fikk enorm blest, både positivt og negativt. Jeg bestemte meg for å stå over vårens konkurransesesong for å få en liten pause, og fordi hofta mi gjorde det meste av styrketrening på beina smertefullt.

Å ikke være på diett lenger resulterte i mange nye oppskrifter, to gjengangere ble sunnere pizzasnurrer og kanelsnurrer.

Jeg kunne selvfølgelig ikke bare stå på kjøkkenet, jeg måtte sette meg et nytt treningsmål. Jeg som egentlig aldri har vært noen løpejente bestemte meg for å delta i halvmaraton på Hitra påsken 2014. Jeg hadde da 7 uker å komme meg i bra nok løpeform på, og det lengste jeg hadde løpt i livet tidligere var 10 km. Jeg husker enda hvor stolt jeg var første gang jeg løp 20 km, faktisk var jeg stoltere da enn da jeg løp i mål på halvmaratonet.


I  begynnelsen av mai ble jeg mamma til den vakreste lille skapningen jeg vet av, nemlig Guapo. Jeg kan ikke engang se for meg livet uten han nå, så viktig har han blitt for meg. Resten av måneden gikk med på lesing, terping og øving til eksamen.


Juni kom og dette må være årets beste måned. Jeg besto eksamen med toppkarakter, begynte å jobbe som PT på Hit The Gym, kjøpte ny bil i 25 årsgave til meg selv og på toppen av det hele ble jeg sammen med drømmemannen.



Resten av sommeren jobbet jeg mye, spiste matmuffins til den store gullmedalje og trente mye mot Toughest. I slutten av august dro jeg på treningstur med ei venninne til syden, det var etterlengtet etter en hektisk sommer.

September startet med deltagelse i hinderløpet Toughest – og vi vant som beste jentelag! Det var noe av det gøyeste jeg har vært med på, og jeg bestemte meg der og da for at det skulle bli mange fler hinderløp på meg.

Videre brukte jeg oktober på å teste ut et lavkarbo-kosthold, noe som var helt greit. Jeg kommer aldri til å prøve det igjen, men jeg kan iallefall si at jeg har prøvd det i 6 uker. Om ikke annet kom det i allefall noen gode oppskrifter ut av denne perioden, sjokoladekake og kakao med proteinkrem er noen av de.


Både i november og desember har jeg jobbet mye, men vært flink til å koble av også. Jeg har vært i Riga med kjæresten, på hyttetur med jentene til Frøya, gått mange fine høstturer med l

Linn og nå er jeg her i Dubai.

Nå sitter jeg her i hotellsenga og smiler, jeg kan ikke gjøre annet etter å ha sett på alle disse bildene. Året har virkelig vært helt utrolig bra. Selvfølgelig har det vært noen tyngre perioder, det har vel alle, men det har skjedd så mye bra dette året at jeg nesten ikke kan tro det. Jeg har fullført PT-utdanning,  har drømmejobben som PT og nettcoach, fått to fantastiske gutter inn i livet mitt, kjøpt meg leilighet og bil. Mye av dette er takket være bloggen, og dere lesere som følger meg og støtter meg. Det er jeg så utrolig glad for, og ikke minst utrolig takknemmelig for alle mulighetene jeg har fått. Med det vil jeg ønske dere en fantastisk fin start på 2015, og jeg håper dere fortsetter å følge meg på veien dette året også. 2015 er året for å nå nye høyder!

5 kommentarer
    1. Nora, du er så fin! Elsker å lese bloggen din, du gir masse inspirasjon og virker som en skikkelig naturlig og jordnær jente 🙂 Ønsker deg alt godt for 2015 og kos dere masse i Dubai!
      PS! I Dubai må dere sjekke ut restauranter som Hakkasan, Pierchic, Asado og Q43 🙂 I tillegg anbefaler jeg ørken safari og et besøk til Global Village!

    2. Godt nytt år fineste Nora! 🙂
      Du er en fantastisk inspirerende jente og du skal vite at jeg setter enorm pris på bloggen din. Innom hver eneste dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg