Mine treningsmål for 2015

Mange har nok tenkt å starte med trening i januar, og det er selvfølgelig kjempebra. Det som ikke er like bra er at mange fort faller av, og ikke klarer å holde motivasjonen oppe. Ett av mine aller beste tips for å holde treningsmotivasjonen oppe er å sette konkrete mål. Ikke å gå ned i vekt, bli litt sterkere eller bli litt strammere i fisken – det er alt for vagt. Sett heller en klesstørrelse du ønsker å passe i, x-antall kilo du vil løftte i knebøy/benken eller bestem deg for ulike arrangement/konkurranser du vil gjennomføre. Sistnevnte er det som fungerer aller best for meg, og for 2015 har jeg skyhøye planer.  Først og fremst skal jeg konkurrere i fitness igjen, konkurransene begynner i april. Frem til da vil alt hovedfokus ligge på nettopp det, og jeg gleder meg virkelig til å stå på scenen igjen.

Jeg forelsket meg i hinderløp da jeg deltok i Toughest i september, for herregud så gøy det var! Derfor skal jeg delta i Toughest igjen, denne gangen både i Sverige og i Norge. Første løp går av stabelen i mai, så jeg får noen få uker til å jobbe med løpeformen etter fitnesskonkurransene.

I juni skal jeg på nytt løpe halvmaraton, jeg må jo prøve å slå årets tid på 1:56:17. Denne gangen blir det ikke på Hitra, men Birken halvmaraton står for tur!

Juli skal jeg ha treningsferie, og må virkelig sette inn høygiret på sykkel- og svømmetrening. Jeg er nemlig allerede påmeldt Trondheim Triatlon i august, det tror jeg blir en helt sinnsykt gøy opplevelse! Vi skal svømme fra Munkholmen som dere ser på bildet under og inn til land, før vi tar fatt på løping og sykling. Det blir uvant for ei som er mest vant til å løfte vekter, men det er viktig med nye utfordringer!


Og det ender ikke her, for i september er det jo Toughest i Oslo på nytt igjen! Jentelaget vårt vant jo i år, så vi kan ikke være noe dårligere i 2015. Det blir som dere skjønner et år pakket med trening i forskjellige former, akkurat som jeg liker det. Har du ikke satt deg mål enda så kanskje du fikk lyst til å bli med på ett av mine? Og når du først har satt målene, sørg for å faktisk gjennomføre de. Gi deg selv belønning når du har gjennomført, eller skriv målene ned på lapper slik at du blir påminnet hva du jobber mot. Vet du ikke helt hvordan du skal nå de treningsmålene du vil, eller få den kroppen du alltid har ønsket deg så har jeg fortsatt et par plasser ledig på nett-coaching. Send en epost på [email protected] om du også vil at 2015 skal bli DITT år, akkurat som jeg har bestemt at det skal bli mitt. 

Hvilke treningsmål har du satt deg for 2015?

9 kommentarer
    1. Kult, gleder meg til å følge deg mot alle målene i 2015! 🙂 Selv er jeg gravid, så jeg har egentlig bare som mål å komme i best mulig form frem til fødselen i juli, da jeg har forrige slitsomme fødsel friskt i minne, selv om det er over 4 år siden… 😛

    2. Shit! Nå blei jeg plutselig supermotivert til å finne mine egne treningsmål for 2015. Du har virkelig satt sammen en herlig blanding – Gleder meg til å følge deg mot disse i året som kommer!
      Kos deg videre i Dubai 🙂

    3. Så fine mål!
      Jeg har et spørsmål som jeg har googlet litt rundt men finner ikke så mye fakta om det, og det er hvordan man bruker et sånn vektløfterbelte, og hva som er hensikten med det? Håper du svarer:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg