Lørdagsøkt og havregrøt med squash

Ukens fjerde økt er i boks, og den siste skal jeg gjennomføre med glans i morgen. Jeg er virkelig inne i en god treningsperiode nå om dagen, ingen grunn til å vente til januar med treningen altså 🙂 Jeg har tidligere mislikt å trene mage, men i det siste synes jeg det har blitt skikkelig gøy! Jeg prøver å varierere så mys som mulig, og i dag ble det kneetucks i slynge med hendene på bosu-ball. Det gjør øvelsen plutselig mye mer krevende – jeg trenger å jobbe med stabilitet og balanse, så denne ble midt i blinken!

Tights fra 2XU / topp fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (sponsede lenker)


Jeg kjørte også øvelsen Halo med kettlebell, som er en super øvelse for skuldre. Den kan fint brukes som oppvarming, eller som egen øvelse hvis du bruker en tung kule. Legg kulen opp ned på brystet, og “snurr” kulen i en sirkel rundt hodet til den er tilbake på brystet igjen. Snu og gå tilbake samme vei når du treffer brystet. Under ser dere utgangsposisjonen for denne øvelsen:


Etter dagens treningsøkt spiste jeg noe av det beste jeg vet, nemlig havregrøt! På diett blir mengdene ikke like store som jeg kunne ønske meg, derfor har jeg gått tilbake til å putte grønnsaker i havregrøten! Det gjør volumet dobbelt så stort samtidig som næringsinnholdet blir ca. det samme, altså en helt genial måte å få mer grøt på. Jeg har her kokt 60 gram havregyn sammen med en halv squash, to ss sukrin gold og litt kanel. Rett før grøten er kokt ferdig trekker jeg den av varmen, og rører inn en scoop protein med smak av belgisk sjokolade. Så kan du toppe med det du ønsker – dette er så utrolig godt! Squashen smaker ingen verdens ting, det gir bare mer grøt 🙂




Nå skal jeg jobbe litt før jeg skal kose med verdens beste Guapo resten av kvelden. Han har bare blitt verre siden sist, så vi skal komme oss til dyrlegen igjen over helga. Takk til alle dere som har kommet med gode råd til meg angående han, jeg setter kjempepris på det! Ha en super lørdagskveld alle sammen 🙂

3 kommentarer
    1. Hei Nora!
      Legger inn et ønske om et innlegg med kettlebells-øvelser, spesielt på bein;)
      God jul! Hilsen Maja.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg