Favoritter til julefrokosten

Noe av det koseligste med julefeiringen i vår familie er timene rundt frokostbordet. Jeg elsker å sitte der og nye god mat sammen med familien min, uten at vi stresser med noe annet enn å rekke kirka klokken ett. Det er så koselig, og ikke minst fantastisk godt med all den gode maten. Mamma disker alltid opp med et frokostbord som ligner en buffet, med absolutt alt av pålegg man kan ønske seg. I julen skal man virkelig kunne kose seg med ekstra god mat, men det skader ikke å gjøre noen enkle grep for å gjøre måltidene litt sunnere. Å bake sitt eget brød eller rundstykker er mitt beste forslag, så er det jo så utrolig godt med hjemmebakst brød også. Jeg skal bake lavkarbobrød og sesamrundstykker på lillejulaften, mens mamma allerede har laget knekkebrød. Hvis dere trenger litt inspirasjon til en litt sunnere julefrokost kan dere se nærmere på oppskriftene under, i dette innlegget finner dere nemlig mine personlige favoritter.

Lavkarbo proteinbrød – et utrolig godt, saftig og ikke minst mettede brød. Fantastisk godt og en av de aller beste brødoppskriftene mine noensinne.

Hjemmelagde knekkebrød er også en sikkker vinner, og oppskrift finner du her.


Utrolig gode rundstykker med sesammel finner du oppskriften på her, disse skal jeg nyte på julaften!

 

Har du ikke eller liker du ikke sesammel kan du lage grove rundstykker med ingredienser du finner på dagligvarebutikken. Enkle og mettende – oppskriften finner dere her.


Helt til slutt vil jeg bare minne dere på at jeg er nominert til prisen årets treningsblogger, og hvis du synes jeg fortjener å vinne så gjerne klikk på linken under for å stemme! Dere kan stemme to ganger per dag, og stemmingen forsetter ut året 🙂

3 kommentarer
    1. Nå har jeg akkurat stemt på deg. Du fortjener virkelig den prisen. Du er bare den beste inspirasjonen i min hverdag når det gjelder trening og kosthold. Jeg lurte på en liten ting når det gjelder din diett. Bruker du en kaloriteller/pulsklokke/aktivitetsmåler for å se hvor mange kalorier du forbrenner, i og med at du er på diette, og må vite hvor mange kalorier du skal få i deg/kaloriunderskudd? Jeg har lurt på dette veldig lenge. Tusen takk på forhånd Nora.
      God jul til deg og dine 🙂

    2. Hei!
      I oppskriften til lavkarbo brødet ditt har du 60g med kokosolje, men jeg har ikke det. Har du en ide til hva jeg kan bruke i stedet og hvor mye?
      Takk på forhånd 🙂

    3. Nå har jeg akkurat stemt på deg. Du fortjener virkelig den prisen. Du er bare den beste inspirasjonen i min hverdag når det gjelder trening og kosthold. Jeg lurte på en liten ting når det gjelder din diett. Bruker du en kaloriteller/pulsklokke/aktivitetsmåler for å se hvor mange kalorier du forbrenner, i og med at du er på diette, og må vite hvor mange kalorier du skal få i deg/kaloriunderskudd? Jeg har lurt på dette veldig lenge. Tusen takk på forhånd Nora.
      God jul til deg og dine!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg