Adventsfrokost med grove scones

Det er første søndag i advent, og er ikke det anledning for en skikkelig god frokost så vet ikke jeg. Det finnes ikke noe bedre enn noe ferskt og nybakt i mine øyne, og derfor måtte jeg bare inn på kjøkkenet når Guapo kom for å vekke meg. Grove scones ble valget mitt i dag, og de ble så gode! Disse kan spises som frokost, til lunsj, som tilbehør til middag eller kvelds. Oppskriften ser slik ut:

4 dl havremel

4 dl sammalt hvete grov

En stor boks cottage cheese (420g)

4 dl vann

3 ts bakepulver

1 ts salt

Bland alt det tørre først før du rører inn resten. Rør godt sammen før du deler deigen i fire. Legg 2/4 på bakepapir før du klemmer de runde og flate. Skjær et kryss i de før de settes i ovnen 250 grader i 15-18 minutter. La de avkjøle seg på rist før du bryter i stykker og serverer med godt pålegg. Jeg kan bekrefte at de smakte godt med både søtt og salt på.




Nå skal jeg ta med Guapo ut på tur, før jeg skal jobbe resten av søndagen. Men litt senere i dag både ny cardiochallenge og den første luka i adventskalenderen min! Hver søndag i advent har jeg nemlig tenkt å gi dere lesere noe fint i år, fordi dere er så fantastisk gode å ha i ryggen. Men først litt tur og jobbing, kos dere med adventsfrokost så lenge 🙂

3 kommentarer
    1. Nå drar jeg snart på ukens siste økt, og måtte jo gå innom bloggen din først!! DU inspirerer meg 🙂 Ha en nydelig dag!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg