Julemuffins og ny kalenderluke

På mandag postet jeg mine fanatastiske pepperkake cookies, har du ikke prøvd de enda ligger oppskriften her. Med inspirasjon i den oppskriften lagde jeg muffins som virkelig har en smak av jul! Perfekt kos til den andre søndagen i advent. Oppskriften ser slik ut:

1 dl mandelmel

2 dl havremel

4 egg

4 ss sukrin gold

1/2 ts hver av nellik, kanel, salt og malt ingefær

2 ss yaconsirup (kan evt erstattes med pannekakesirup)

2 ts bakepulver

1 dl vann

Pisk egg og sukrin gold sammen. Tilsett det tørre og rør inn sirup til slutt. Stekes på 200 grader i 20-25 minutter. Ta de ut og la de avkjøle seg på rist, før du kan nyte sunne julemuffins! De ble utrolig saftige og gode, og smaker virkelig av jul. Som glasur brukte jeg en boks Philadelphia light pisket sammen med sukrinmelis. Mest for syns skyld og litt for smakens skyld raspet jeg også skallet av en halv klementin i glasuren, og brukte resten av skallet som pynt på toppen. Disse ble fort spist opp for å si det sånn!

Lenkene i innlegget er sponset


Jeg startet søndagen min med å gå langtur med Guaposen. Det er så glatt ute nå at jeg faktisk landet på rumpa to ganger i løpet av de to timene vi var ute på tur, så nå blir det brodder fremover! Det gjør så fantastisk godt å få lufte hodet litt, og ikke mist bare det å være ute i lyset. Jeg prøver å utnytte de timene vi har med sol hver dag, jeg synes det gjør meg gladere og mer energisk. Jeg tror Guapo er helt enig med meg også, det mangler ikke engergi på spanjolen min!

Tights og boblevest fra 2XU / lue, ullgenser og ullsokker fra Kari Traa


Det har blitt søndag igjen og jeg har lovt dere en gave hver søndag i advent! Siden så utrolig mange likte den forrige konkurransen min hvor man kunne vinne et valgfritt plagg fra Luciaven har jeg faktisk valgt å kjøre den samme konkurransen en gang til! Klikk dere inn på bildet under, se på kolleksjonen og finn det plagget du helst vil vinne! Lim inn linken til produktet i kommentarfeltet, og legg igjen eposten din så er du med i trekningen på onsdag!

Hvis dere forresten synes det var noe kjent med hun blonde til høyre er det fordi det er den smellvakre lillesøstra mi! Nå er det trening som venter, før det blir håndballkamp i sofaen etterpå. Ha en super adventssøndag alle 🙂

149 kommentarer

Siste innlegg