Squat fail og studiestart!

Nå har jeg rimelig vondt i lårene mine her jeg sitter i sofaen. I går kveld la jeg nemlig ut et bilde på facebook-siden min, med Kent fra årets 71-grader nord på ryggen. Jeg skrev at for hver like bildet fikk så skulle jeg ta en bøy med han på ryggen, og tenkte at det kom til å ende opp på 2-300 likes. Ved midnatt hadde bildet 863 likes, noe som tiliser at jeg må ta 75 kg i bøy hele 863 ganger. På dagens første økt tok jeg 120 bøy, og jeg må tilbake igjen i kveld. Jeg hadde jo egenltlig tenkt tat dette skulle være fort gjort, men 863 bøy er heftige saker! Å tro at dette skulle være gjort på et par dager var helt urealistisk for min del, en skikkelig squat fail!  Jeg må derfor bare dele det opp over flere dager, med minst 215 bøy hver dag. På toppen av all denne squattinga har jeg jo kilometerchallenge som skal gjennomføres også, så beina mine kommer virkelig til å få kjørt seg denne uka.

Genser og treningsbelte (-25%) fra Better Bodies / tights fra Skins / sko fra Reebok (lenkene i innlegget er sponset)


BCAA er et must under trening for min del, og nå har X-life kommet med sin helt egen BCAA. Du får den akkurat nå på supertilbud til bare 239,- her. Jeg drikker alltid BCAA under øktene, og spesielt er jeg nøye med det hvis jeg ikke spiser rett etter styrketrening. BCAA kan nemlig virke muskeloppbyggende og opprettholder proteinsyntesen. I dag gikk jeg rett hjem og ut på tur i en times tid med Guapo etter treninga, og spiste ikke før vi var inne igjen. Da er det godt å ha BCAA i kroppen som hindrer musklene mine i å brytes ned. Nå er jeg altså kommet 18/ 50 kilometer allerede – det lover godt! Og når jeg snakker om godt, så spiste jeg en utrolig god og enkel lunsj i dag. En halv pakke karbonadedeig stekt med masse krydder på en haug av proteinrik pasta. Masse ketchup på toppen og lunsjen var klar, supert påfyll etter styrketreninig og tur.



Sist men ikke mist så har jeg begynt på utdanningen som kostholdsveileder i dag! Dette studiet er 100% nettbasert, slik at jeg lett får tid til det i hverdagen min. Forelesningene er ferdig innspillt av dyktige mennesker, i tillegg til utfyllende kompendier. Jeg føler at jeg kan utrolig mye om kosthold og ernæring fra før, men dette gir meg en unik mulighet til å lære enda mer. For utlært blir man aldri, det er nettopp det som er så fint. I tillegg er det alltid best å ha ting på papiret, at jeg kan si at jeg er både sertifisert personlig trener og kostholdsveileder, ikke bare ei som kan mye om det. Hvis du har lyst å bli personlig trener eller kostholdsveileder så anbefaler jeg AFPT på det aller varmeste. Jeg har fortsatt rabattkoder som gjelder alle utdanningene AFPT har, send en epost om du trenger en slik kode.

Nå skal jeg lukke blogg, instagram og facebook og bare kose meg med forelesninger. Det er så gøy å være stundent når man lærer om ting som er så interessant! Ha en fortsatt fin dag da dere 🙂

11 kommentarer
    1. Bare lurer på om de rabattkodene må brukes innen en gitt tid? Jeg har planer om å ta PT-kurs hos AFPT, men det blir ikke før i september 2015…
      Ellers, lykke til med bøyinga! 🙂

    2. Er det ikke vanskeligere å studere på nett enn å ta det i virkeligheten??:)
      Er du fornøyd med opplegget så langt??:)

    3. Er det valgfri startdato på det nettstudiet som kostholdsveileder? Har planer om å ta det selv, og her var det billigere enn der jeg har sett på.

    4. Hei! Når du løper, må du ha tights med snøring i livet for at de skal sitte? Har du i såfall tips til noen uten snøring, men som fremdeles ikke skilr ned?

    5. kan du forklare hvordan dette med workshop i forhold til kostholderveileder studiet på nett? hvordan fåre går dette med workshop? skal vi sende inn video for å bekrefte kunnskapen vår ? eller? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg