Søtpotetpannekaker og cardiochallenge

Søndager betyr som regel at man har litt bedre tid til å lage en god frokost. Rundstykkene jeg postet i går er et godt alternativ, men har du lyst på et litt søtere alternativ er disse pannekakene med søtpotet midt i blinken! Oppskriften ser slik ut:

3 egg

3 ss sukrin gold

6 dl havregryn

500 g søtpotet

60 g vaniljeprotein

2 ts bakepulver

3 dl vann

Start med å kok opp søtpotet til den er myk. Mos med stavmikser til den er helt fri for klumper. Pisk egg og sukrin gold godt sammen i en bolle, før du tilsetter søtpotetmosen. Rør inn resten av ingrediensene, og gjerne la røra svelle litt før du steker på middels varme. Dette blir en stor oppskrift, jeg fikk 10 tykke pannekaker totalt. Per pannekake blir ca næringsinnhold 180 kcal, 10 g protein, 24 g karbohydrater, og 4 g fett. Røra holder seg i kjøleskapet, så du kan fint spare halvparten til dagen etter. Jeg delte med kjærsten, 5 pannekaker på hver! Toppet med cottage cheese og blåbær ble disse helt utrolig gode.

Lenkene i innlegget er sponset



Over til noe helt annet enn mat, nemlig min dårlige kondis! Det vil si, den var utrolig mye bedre før og jeg vil tilbake dit. Kondisjon og generelt fysisk form er ferskvare som må vedlikeholdes. Jeg har hatt mest fokus på styrketreningen og har nesten ikke løpt siden halvmaratonet i april. Det er absolutt ingen grunn til å vente til nyåret med å ta tak i kondisen, så jeg tenkte å begynne nå! Med dere i ryggen og med på challenge blir det enda lettere, jo flere jo bedre! Denne challengen har jeg kjørt før, men en god ting kan ikke gjentas for ofte. Derfor er challengen 50 kilometer som skal gjennomføres i løpet av en uke. Startskuddet går i morgen tidlig, og du kan løpe, gå eller krype så lenge du gjennomfører de 50 i løpet av uken. Hashtag #kilometerchallenge på instagram så kan vi hente motivasjon fra hverandre. Jeg gleder meg til å se hvor mange av dere som blir med og tar utfordringen på strak arm!

Genser fra Kari Traa / kompresjonstights fra 2XU

Er dere med?!

10 kommentarer
    1. Gøy med ny konkurranse! Men.. jeg tror det fort kunne ført til overbelastning og betennelser for min del om jeg plutselig skulle gått fra lite til så mye kardio på bare en uke.. Er jo viktig å trene seg opp? Har nettopp blitt kvitt en betennelse grunnet for mye, for fort, og unner INGEN å sitte med det. Så jeg må hvertfall ta det litt med gradvis før jeg hopper på den her.. :/

    2. Kan du lage et innlegg om hva du spiser i løpet av en dag? 😀 hvor mye og hvor ofte 🙂 du er så inspirerende og flott!

    3. Blir med! (Trenger et spark i rumpa selv nå, for å komme tilbake til de gode rutinene 🙂 ) Er ikke på instagram, så det får bli her 🙂

    4. Sliter med beinhinnene mine, men kanskje jeg skal slenge meg på denne med ellipse-maskina! 😀 Har selv alt for dårlig kondis, med tanke på at jeg driver med en fysisk krevende sport, og jeg er såå glad i løping og styrke, når jeg da ikke kan løpe faller formen veeeldig fort!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg