Rollebytte og havrebrød


Øvelsen over kjenner jeg allerede – stølheten kommer fort snikende! Hit the Gym har fått en ny personlig trener, Mona Lorvik, som kjørte ei bra økt med meg i dag. Jeg synes det var utrolig gøy å være PT-kunde for engangsskyld, som regel er det jo jeg som står med pisken i hånda. Men denne gangen var det Mona som styrte showet, og det klarte hun utrolig bra. Jeg fikk virkelig kjørt meg med mange reps og supersett, jeg var svett som en gris etter vi var ferdige. Økta Mona kjørte meg gjennom så slik ut:

Knebøy 4 x 8

Stepup i smith 3 x 12 hver fot

Goblet Squats Myo reps 10 + 5 x 5

Benkpress 3 x 8, i supersett med

Pushups med bein på benk 3 x 10-12

Stående pullover med kabel 3 x 8 i supersett med

Sittende roing 3 x 12

Knetucks i slynge 3 x 10 i supersett med

Mountain climbers i slynge 3 x 10 hver fot

Dere skjønner kanskje at jeg var sliten etter denne økta? Selv om den var slitsom var det veldig morsomt å gjennomføre den. For det første er den lagt opp ganske annerledes enn jeg pleier å trene, og det er alltid godt med variasjon. For det andre er jeg vant til å vite nøyaktig hva jeg skal trene før jeg kommer på gymmet, og har gjerne forberedt meg i tankene på hva jeg skal gjøre. Nå hadde jeg ikke peiling, jeg bare møtte opp og gjorde som jeg fikk beskjed om. Step up i smith har jeg for eksempel aldri prøvd før, men den kommer jeg definitivt til å ta flere ganger! Jeg fikk ikke gi meg etter mageøvelsene heller, men måtte gjennomføre 8 x 20 sekunder i tauene før vi sa oss ferdige. Trynet mitt på det siste bildet beskriver virkelig følelsen jeg hadde!

Treningsgenser fra Better Bodies / kompresjonstights fra 2XU ( -30% her ved bruk av koden tangerine) / sko fra Reebok (reklamelenker)


Jeg føler meg virkelig heldig som får lov å være del av den fine gjengen på HIT, jeg tror ikke jeg kunne bedt om en bedre arbeidsplass. Det er nemlig ikke bare Mona som er kjempeflink, men de andre er så bra de også. To av PT’ene på gymmet er også fysioterapauter, som er ekstremt nyttig når jeg har spørsmål om skader hos kunder som går lengre enn min kompetanse. Man er jo langt i fra utlært selv om man har tatt PT-utdanningen, og det er så godt å ha sparringspartnere som jeg kan fortsette å lære av hver eneste dag. Noe annet jeg kan lære meg er å dandere maten min finere før jeg tar bilder, men i dag var jeg så sulten at jeg hadde ikke tid! Jeg lagde havrebrød av 100 g havregryn, 1 dl vann, 1 ss sukrin og litt salt. Bland godt sammen til en deig, og trykk til fire flate brød på et bakepapir. Sett inn i ovnen på 200 grader i ca. 15 minutter før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Jeg toppet med stekte egg, avocado og skinke med litt grønt. Det er så lettvint, så godt og perfekt påfyll etter trening.


4 kommentarer
    1. Hei! Leser bloggen din hver dag, du er så inspirerende!:) Jeg lurer også på hvilken størrelse du bruker i 2XU tightsen? Og hvor høy er du? Jeg er 168,2 og bestilte først small, men den var så vidt mulig og få på, nå har jeg fått meg medium men syns enda den kunne vært litt lengre. Burde jeg prøve MT? 🙂 Du har så god peiling på sånt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg